صعود قیمت نفت در پی عدم افزایش بیشتر فراوری اوپک پلاس

به گزارش بلاگ پو، قیمت نفت در واکنش به تصمیم اوپک پلاس برای ادامه افزایش تدریجی فراوری، در معاملات روز سه شنبه به بالاترین حد در سه سال اخیر صعود کرد و به فرایند صعودی معاملات روز گذشته ادامه داد.

صعود قیمت نفت در پی عدم افزایش بیشتر فراوری اوپک پلاس

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، بهای معاملات نفت برنت با 40 سنت معادل 0.5 درصد افزایش، به 81 دلار و 66 سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز دوشنبه با 2.5 درصد افزایش بسته شد.

بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 30 سنت معادل 0.4 درصد افزایش، در 77 دلار و 92 سنت در هر بشکه بسته شد. این شاخص شب گذشته با 2.3 درصد افزایش بسته شد.

وزیران گروه اوپک پلاس با وجود درخواست مصرف کنندگان برای فراوری بیشتر نفت و کنترل رشد قیمت ها، در نشست روز دوشنبه موافقت کردند همچنان برنامه فعلی برای افزایش فراوری به مقدار 400 هزار بشکه در روز را ادامه دهند و درخواست های آمریکا و هند برای افزایش بیشتر فراوری و حمایت از فرایند احیای اقتصاد های دنیا از پاندمی را نادیده گرفتند.

بهای معاملات نفت برنت سال جاری 50 درصد رشد نموده و سه شنبه گذشته به بالای 80 دلار در هر بشکه صعود نموده بود. قیمت ها از اختلالات عرضه و افزایش تقاضا همزمان با احیای اقتصاد ها از پاندمی کووید 19 حمایت یافته اند. نفت برنت پس از انتشار این خبر که اوپک پلاس فراوریش را به مقدار بیشتری از آنچه توافق نموده است، افزایش نمی دهد به بالای 81 دلار در هر بشکه صعود کرد.

یک منبع مطلع اندکی پیش از رای گیری وزیران گروه به رویترز گفت: با وجود فشار ها برای افزایش فراوری، اوپک پلاس نگران است که موج دنیای چهارم کرونا به فرایند احیای تقاضا برای نفت ضربه بزند.

الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه پس از مذاکرات گفت: معتقد است که بازار در حال حاضر متوازن است.

موسسه کپیتال اکونومیکس در یادداشتی نوشت: ما انتظار عادی شدن تدریجی رشد تقاضا را داریم و بهبود فرایند عرضه از سه ماهه چهارم روی قیمت ها تاثیر می گذارد. رشد تقاضا سال جاری از مقدار عرضه فراتر رفته و به صعود قیمت ها به بالاترین رکورد چند ساله منجر شده است، اما با افزایش فراوری اوپک پلاس، این شرایط معکوس خواهد شد.

در این بین، تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کردند ذخایر نفت و سوخت آمریکا هفته گذشته کاهش پیدا نموده است. پنج تحلیلگر برآورد کردند ذخایر نفت در هفته منتهی به اول اکتبر به مقدار 300 هزار بشکه کاهش پیدا نموده است.

بر اساس گزارش رویترز، هیروکازو ماتسونو، رییس تازه کابینه ژاپن روز سه شنبه گفت: دولت افزایش قیمت های نفت را که به سود شرکت ها لطمه زده و فشار بر خانوار ها را افزایش می دهد، زیر نظر دارد

tafreh.ir: وبلاگ خبری، تحلیلی طفره

namasho.ir: وبلاگ فناوری، گردشگری و مسافرت نماشو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 55745

به "صعود قیمت نفت در پی عدم افزایش بیشتر فراوری اوپک پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صعود قیمت نفت در پی عدم افزایش بیشتر فراوری اوپک پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید