راه چاره توسعه اقتصاد دانش محور منطقه آزاد ارس از زبان معاون وزیر علوم

به گزارش بلاگ پو، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در نشست با مهندس نریمان مدیرعامل منطقه آزاد ارس گفت : جذب شرکت های فناور و سرمایه گذاران متناظر، راه حل توسعه اقتصاد دانش محور منطقه آزاد ارس می باشد .

راه چاره توسعه اقتصاد دانش محور منطقه آزاد ارس از زبان معاون وزیر علوم

به گزارش خبرنگاران، دکترمسعود برومند، همزمان با برگزاری ششمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، در نشست با مسئولان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه صندلی این منطقه ویژه و استثنائی است، گفت: باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی و سیاسی این منطقه به لحاظ هم جواری با کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان، لازم است از مزایای این منطقه بهره کافی برده گردد.

وی اضافه نمود: لازم است مطالعه و آنالیز جامع با هدف شناسایی محصولات فناورانه برای صادرات به کشورهای هم جوار با منطقه آزاد انجام گردد.

دکتر برومند گفت: پشتیبانی لازم برای توسعه مرکز رشد ارس توسط وزارت علوم به وسیله پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی انجام خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی،منطقه آزاد ارس با وسعت 51 هزار هکتار در شمال غرب کشور واقع شده است و مرکز رشد واحدهای فناور منطقه آزاد ارس وابسته به پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی پس از اخذ مجوز در اردیبهشت ماه امسال با جذب و استقرار 14 شرکت فناور آغاز به فعالیت کرد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2685

به "راه چاره توسعه اقتصاد دانش محور منطقه آزاد ارس از زبان معاون وزیر علوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره توسعه اقتصاد دانش محور منطقه آزاد ارس از زبان معاون وزیر علوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید