اولین نسل از گوشی های وان پلاس دچار آتش سوزی می گردد!

به گزارش بلاگ پو، بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، شرکت وان پلاس در حال آنالیز موضوع آتش سوزی در نسل اول گوشی های خود یا همان وان پلاس One است. این شرکت با بیان اینکه این حادثه را جدی در نظر گرفته، از ملاقات تیم خود با کاربر گوشی مذکور و آنالیز

اولین نسل از گوشی های وان پلاس دچار آتش سوزی می گردد!

فردی در توییتر مدعی شده یک دستگاه وان پلاس One به تازگی دچار آتش سوزی شده است و البته اعلام نموده که گوشی متعلق به او نیست و فقط این خبر را با سایرین به اشتراک می گذارد. مالک گوشی شخصی به نام راهول هیمالیان است که می گوید حوالی ساعت 3:15 بامداد به دلیل دود ناشی از آتش سوزی با احساس خفگی و حالت تهوع از خواب بیدار شده است.

او مدعی است که در آن موقع گوشی خاموش بوده و در حال شارژ هم نبوده، بنابراین هیچ اتصالی با شبکه برق نداشته است. معمولا بیش ترین حوادث مربوط به شعله ور شدن گوشی های هوشمند زمانی اتفاق می افتد که ابن دستگاه ها در حال شارژ باشند و به همین دلیل است که مورد وان پلاس One این کاربر عجیب به نظر می رسد.

آقای هیمالیان می گوید پس از مشاهده آتش سوزی فورا کوشش نموده تا با استفاده از آب گوشی در حال سوختن خود را خاموش کند. او معتقد است که اگر این کار را نمی کرد امکان داشت گوشی منفجر گردد که البته این نظر شخصی او است.

وان پلاس One یک گوشی قدیمی و اولین نسل از گوشی های شرکت وان پلاس است که در آوریل سال 2014 معرفی گردید؛ اما با این وجود، اتفاقی که افتاده باز هم عجیب به نظر می رسد و شاید یک مورد استثنائی باشد. معمولا هنگامی که چنین اتفاقاتی پیش می آید، اولین موضوعی که مورد انتقاد کاربران قرار می گیرد کیفیت ساخت محصول است. اما با توجه به این که تا کنون تنها سه مورد آتش سوزی برای گوشی های کمپانی وان پلاس گزارش شده است، منطقی نیست که کیفیت ساخت را دلیل اصلی آتش سوزی گوشی آقای هیمالیان بدانیم.

البته نمی توان نقش کیفیت ساخت در آتش سوزی گوشی های امروزی را نادیده گرفت. معروف ترین مورد آتش سوزی در میان گوشی های هوشمند، گلکسی نوت 7 شرکت سامسونگ بود که با آتش دریافت حدود 35 دستگاه از این گوشی در نقاط مختلف جهان، کره ای ها با ارائه فراخوانی تمام گوشی ها را تحویل دریافتد و پس از آنالیز های بسیار بار دیگر نسخه اصلاح شده این گوشی را به بازار عرضه کردند، ولی بار دیگر شاهد آتش سوزی نسل دوم بودیم و در نهایت سامسونگ فراوری این گوشی را به طور کامل متوقف کرد و سعی کرد از گلکسی S7 Edge به عنوان جایگزین برای مشتریان متضرر استفاده کند و یا مبلغ پرداختی را به آن ها بازگرداند. علت اصلی مسائل گلکسی نوت 7 ایراداتی در فرایند فراوری باتری این دستگاه اعلام شد. اما اتفاقی که برای وان پلاس One مذکور افتاد حادثه ای بود که ممکن است برای هر گوشی هوشمندی رخ دهد. تا کنون چندین گزارش از آتش سوزی مدل های مختلف آیفون و یا فراوریات سایر کمپانی ها در سراسر جهان منتشر شده است.

آقای هیمالیان از آمازون (که احتمالا گوشی خود را از آن خریده بود) درخواست کرد که این موضوع را به وان پلاس اطلاع دهد و این شرکت پس از مطلع شدن از این اتفاق سریعا آنالیز های خود را شروع نموده است.

منبع: Androidheadlines

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

asiaro.ir: آسیا رو: سفر به آسیا، جنوب شرقی آسیا، آسای مرکزی و خاورمیانه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 8962

به "اولین نسل از گوشی های وان پلاس دچار آتش سوزی می گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین نسل از گوشی های وان پلاس دچار آتش سوزی می گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید