مشهورترین استادیوم های ورزشی در جهان

به گزارش بلاگ پو، استادیوم های ورزشی از جمله بناهایی هستند که در طول تاریخ، همواره مورد توجه بوده اند. استادیوم ها مکانی برای برگزاری رویدادهای ورزشی و فرهنگی هستند و می توانند ظرفیت بسیار زیادی از تماشاگران را در خود جای دهند. برخی از مشهورترین و باشکوه ترین استادیوم های جهان، محل برگزاری مسابقات مهم ورزشی مانند المپیک و جام جهانی فوتبال بوده اند.

مشهورترین استادیوم های ورزشی در جهان

برای دریافت مشاوره و خدمات تخصصی گردشگری و سفر به سراسر دنیا با bestcanadatours.com مجری مستقیم تورهای مسافرتی و گردشگری همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم به معرفی برخی از مشهورترین و پرطرفدارترین استادیوم های ورزشی در سراسر جهان بپردازیم که شاید بتوانند الهام بخش ساخت استادیوم های مدرن و زیبا در کشورمان نیز باشند.

ماراکانا، بوئنوس آیرس، آرژانتین

یکی از مشهورترین و در عین حال زیباترین استادیوم های فوتبال در جهان، ماراکانا در شهر بوئنوس آیرس کشور آرژانتین است. این استادیوم در سال 1967 ساخته شد و ظرفیت آن برای 90 هزار نفر است. ماراکانا خانه تیم ملی فوتبال آرژانتین و باشگاه فوتبال محبوب بوکاجونیورز است.

زیبایی منحصر به فرد ماراکانا باعث شده تا این استادیوم به عنوان یکی از بهترین استادیوم های فوتبال در جهان شناخته شود. معماری زیبا و طراحی مدرن این ورزشگاه، تماشای مسابقات را برای هواداران بسیار لذت بخش کرده است.

ومبلی، لندن، انگلستان

ومبلی یکی از مشهورترین و تاریخی ترین استادیوم های فوتبال در دنیا به شمار می آید که در شهر لندن قرار دارد. این استادیوم در سال 1923 ساخته شد و 90 هزار نفر ظرفیت دارد. ومبلی بزرگترین استادیوم فوتبال در انگلستان است و خانه تیم ملی فوتبال این کشور به شمار می رود.

فینال جام جهانی 1966 و فینال های متعدد جام حذفی فوتبال انگلستان در این استادیوم برگزار شده است. ومبلی با پیشینه غنی ورزشی و طراحی زیبای خود، یکی از بهترین استادیوم های فوتبال در تاریخ این رشته است.

کمپ نو، بارسلونا، اسپانیا

کمپ نو مجموعه ورزشی بسیار بزرگی در شهر بارسلون اسپانیا است که شامل یک استادیوم فوتبال به همراه سایر امکانات ورزشی است. استادیوم فوتبال کمپ نو که خانه باشگاه بارسلونا است، در سال 1957 تاسیس شده و ظرفیت آن برای 99 هزار نفر است.

این استادیوم بزرگترین استادیوم فوتبال در اروپا به شمار می آید. کمپ نو میزبان بازی های المپیک 1992 بوده و همچنین دیدارهای مختلف لیگ قهرمانان اروپا و جام حذفی فوتبال اسپانیا در آن برگزار می شود. معماری زیبا و طراحی هوشمندانه این استادیوم، آن را به یکی از بهترین ها تبدیل کرده است.

ملبورن کریکت گراوند، ملبورن، استرالیا

این استادیوم ورزشی که بیشتر برای بازی کریکت شناخته می شود، یکی از بزرگترین و مجهزترین استادیوم های ورزشی در جهان است. این استادیوم در شهر ملبورن استرالیا واقع شده و در سال 1853 تاسیس شده است.

ظرفیت این استادیوم برای 100 هزار نفر تماشاگر است و مسابقات مهم کریکت از جمله بازی های تست و بین المللی در آن برگزار می شود. ملبورن کریکت گراوند یکی از پرطرفدارترین و پرسروصداترین استادیوم های ورزشی در دنیا به شمار می آید.

استاد دو فرانس، پاریس، فرانسه

استاد دو فرانس که به معنای ورزشگاه فرانسه است، بزرگترین استادیوم در کشور فرانسه محسوب می شود. این استادیوم چندمنظوره در سال 1998 در شهر پاریس ساخته شد و 80 هزار نفر ظرفیت دارد.

استاد دو فرانس میزبان مسابقات مختلفی از جمله رقابت های دو و میدانی، فوتبال، راگبی و کنسرت های موسیقی بوده است. این استادیوم در جام جهانی فوتبال 1998 و یورو 2016 میزبان بازی های مراحل نهایی بود. معماری شاخص و زیبای استاد دو فرانس آن را به یکی از بهترین ورزشگاه های دنیا تبدیل کرده است.

استاد آزتکا، مکزیکو سیتی، مکزیک

استاد آزتکا یکی از مشهورترین و تاریخی ترین ورزشگاه های فوتبال در آمریکای مرکزی و جنوبی محسوب می شود. این ورزشگاه در سال 1966 در شهر مکزیکو سیتی پایتخت مکزیک ساخته شد و ظرفیت آن برای بیش از 95 هزار تماشاگر است.

استاد آزتکا بزرگترین استادیوم فوتبال در مکزیک است و خانه تیم ملی فوتبال این کشور و باشگاه های مشهوری مانند آمریکا و کروز آزول محسوب می شود. فینال المپیک 1968 و جام جهانی 1970 و 1986 در این ورزشگاه مشهور برگزار شده است.

مخیدا، مادرید، اسپانیا

سنتیاگو برنابئو یا مخیدا یکی از مشهورترین استادیوم های فوتبال اروپا و جهان است که در شهر مادرید قرار دارد. این ورزشگاه در سال 1947 ساخته شد و ظرفیت آن برای 81 هزار نفر است. مخیدا خانه تیم فوتبال رئال مادرید و تیم ملی فوتبال اسپانیا محسوب می شود.

فینال های متعدد لیگ قهرمانان اروپا و جام جهانی 1982 در این ورزشگاه باشکوه برگزار شده است. مخیدا به خاطر معماری زیبا، فضای الکتریک، وفاداری هواداران و غنای تاریخی خود، یکی از بزرگترین استادیوم های فوتبال در تاریخ این رشته است.

مدیسن اسکوئر گاردن، نیویورک، آمریکا

مدیسن اسکوئر گاردن یک مجموعه سرپوشیده چندمنظوره در منهتن نیویورک است که شامل یک استادیوم ورزشی و امکانات تفریحی متعددی می شود. این مجموعه در سال 1968 افتتاح شد و 20 هزار نفر ظرفیت دارد.

مسابقات متعددی از جمله بسکتبال، هاکی، بوکس، کنسرت و نمایش در این مجموعه برگزار می شود. مدیسن اسکوئر گاردن یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین ورزشگاه ها در آمریکا به شمار می آید و بسیاری از ورزشکاران و هنرمندان بزرگ دوست دارند در این مکان باشکوه به روی صحنه بروند.

برنابئو، سائو پائولو، برزیل

استادیوم برنابئو یکی از معروفترین ورزشگاه های فوتبال در برزیل و آمریکای جنوبی است که در سال 1950 در شهر سائوپائولو ساخته شد. ظرفیت این ورزشگاه برای بیش از 80 هزار تماشاگر است.

برنابئو بزرگترین استادیوم فوتبال در برزیل است و خانه تیم های محبوبی مانند کورینتیانس و سائو پائولو می باشد. این استادیوم در جام جهانی 1950 و 2014 میزبان بازی های مراحل نهایی بوده است. برنابئو به خاطر فضای الکتریک و شور هوادارانش شهرت جهانی دارد.

استاد المپیک توکیو، توکیو، ژاپن

استاد المپیک توکیو مجموعه ورزشی چندمنظوره بزرگی در پایتخت ژاپن، توکیو است که در سال 1964 ساخته شده است. این مجموعه میزبان المپیک 2020 بود و شامل ورزشگاه های متعددی برای رشته های گوناگون ورزشی است.

ظرفیت ورزشگاه اصلی آن 68 هزار نفر است و میزبان مسابقات فوتبال و دو و میدانی و سایر رشته های ورزشی است. استاد المپیک توکیو یکی از مجهزترین مجموعه های ورزشی در آسیا و جهان به شمار می آید.

ال سلوادور، سن سالوادور، السالوادور

ال اسلوادور یک استادیوم فوتبال مدرن در کشور السالوادور است که در سال 1976 ساخته شد و 62 هزار نفر ظرفیت دارد. این استادیوم بزرگترین ورزشگاه فوتبال در آمریکای مرکزی است و خانه تیم ملی فوتبال السالوادور محسوب می شود.

ال اسلوادور شاهد برگزاری بازی های مرحله گروهی جام جهانی 1982 بوده است. این ورزشگاه به دلیل طراحی منحصر به فرد و معماری زیبایش شهرت جهانی دارد و یکی از نمادهای مهم فوتبال در آمریکای مرکزی است.

بیوکنتنیال، کیپ تاون، آفریقای جنوبی

استادیوم بیوکنتنیال در کیپ تاون آفریقای جنوبی، بزرگترین استادیوم این کشور و یکی از بزرگترین ها در قاره آفریقا است. این ورزشگاه چندمنظوره دارای ظرفیت 64 هزار نفری در سال 2010 به بهره برداری رسید.

بیوکنتنیال میزبان بازی های جام جهانی 2010 بود و همچنان بازی های ملی و بین المللی متعددی را در خود جای می دهد. معماری شاخص و طراحی مدرن این ورزشگاه، آن را به یکی از زیباترین استادیوم های جهان تبدیل کرده است.

استاد الشهد، الدوحه، قطر

استاد الشهد یک استادیوم فوتبال در شهر الدوحه پایتخت قطر است که در سال 1976 تاسیس شده و 45 هزار نفر ظرفیت دارد. این استادیوم خانه تیم ملی فوتبال قطر و باشگاه السد می باشد.

استاد الشهد در سال 2011 بازسازی شد و میزبان بازی های جام جهانی 2022 نیز بود. این استادیوم به خاطر طراحی مدرن، امکانات رفاهی و فناوری های نوین، از بهترین ورزشگاه های فوتبال در خاورمیانه و آسیا محسوب می شود.

ملبورن کریکت گراوند، ملبورن، استرالیا

این استادیوم ورزشی که بیشتر برای بازی کریکت شناخته می شود، یکی از بزرگترین و مجهزترین استادیوم های ورزشی در جهان است. این استادیوم در شهر ملبورن استرالیا واقع شده و در سال 1853 تاسیس شده است.

ظرفیت این استادیوم برای 100 هزار نفر تماشاگر است و مسابقات مهم کریکت از جمله بازی‌های تست و بین‌المللی در آن برگزار می‌شود. ملبورن کریکت گراوند یکی از پرطرفدارترین و پرسروصداترین استادیوم‌های ورزشی در دنیا به شمار می‌آید.

نتیجه‌گیری

استادیوم‌های ورزشی از جمله بناهایی هستند که نقش مهمی در فرهنگ ورزشی کشورها دارند. در این مقاله به معرفی برخی از مشهورترین و زیباترین استادیوم‌های ورزشی در سراسر جهان پرداختیم که الهام‌بخش ساخت استادیوم‌های مدرن و استاندارد در کشور عزیزمان ایران نیز باشند. امید است هر چه زودتر شاهد استادیوم‌هایی در خور شأن مردم بزرگ ایران در کشورمان باشیم.

انتشار: 14 مهر 1402 بروزرسانی: 18 مهر 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 875

به "مشهورترین استادیوم های ورزشی در جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین استادیوم های ورزشی در جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید