آموزش مجازی در پساکرونا ادامه یابد، کمبود امکانات دانشجویان در آموزش الکترونیک

به گزارش بلاگ پو، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بم گفت: در آموزش مجازی اتلاف وقت کمتر از آموزش حضوری است و مسائل آموزشی کمتری به وجود می آید و این آموزش در پساکرونا باید برای خیلی از دروس که کاربردی و عملی نیستند، ادامه یابد.

آموزش مجازی در پساکرونا ادامه یابد، کمبود امکانات دانشجویان در آموزش الکترونیک

حمید سرحدی در تبادل نظر با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری خبرنگاران، درباره اقدامات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم در راستای آموزش غیرحضوری و مجازی اظهار کرد: در این زمینه مسائلی وجود داشت؛ اما کلاس ها معادل سازی و کلاس های مجازی از اسفند 98 برگزار گردید.

وی اضافه نمود: بیشتر مسائل پیش روی آموزش مجازی مربوط به کمبود امکانات دانشجویان است، مسائلی مانند نداشتن کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت یا موبایل و نیز نبود دسترسی اینترنت در بعضی از روستاها و شهرهای استان کرمان. بعضی از دانشجویان نیز در نحوه استفاده از سیستم آموزش مجازی، آموزش های لازم را ندیده اند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم ادامه داد: اکنون حدود 70 درصد کلاس های این دانشگاه به صورت مجازی برگزار می گردد و در کنار آن قرار است کلاس های آفلاین نیز داشته باشیم و استادان با ارائه پاورپوینت، مطالب آموزشی را در دسترس دانشجویان قرار دهند.

سرحدی مطرح نمود: عمده تأکید روی آموزش برخط است و از سامانه سیدا هم می توان در این خصوص استفاده کرد.

وی درباره ارزیابی خود از آموزش غیرحضوری و مجازی در فرصت پیش آمده به دلیل بیماری کرونا اعلام کرد: در آموزش مجازی اتلاف وقت بسیار کمتر از آموزش حضوری است و معمولاً مسائل آموزشی کمتری به وجود می آید؛ البته برای خیلی دروس که کاربردی و عملی نیستند، آموزش غیرحضوری باید ادامه یابد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بم یادآور شد: واحد بم در بایگانی دیجیتال پیش از این نیز اقداماتی انجام داده بود و بسیاری از کارهای اداری به همین شکل انجام می شد. این اقدامات خیلی در دوره بحران کرونا به ما یاری کرد.

سرحدی درباره مزایای آموزش غیرحضوری و مجازی اعلام نمود: یکی از مهم ترین مزایای آموزش مجازی، بالارفتن درصد جذب دانشجویان است که نه تنها برای واحد بم، بلکه برای کل مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی مفید خواهد بود.

4103/4062/

سفر به کیش

سفر به کیش، جاذبه های دیدنی ایران

تور استانبول

تور استانبول | تور ترکیه ارزان، تور لحظه آخری ترکیه، تور نوروز 98، بهار، تابستان، پاییز، زمستان 97
منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 10 مرداد 1400 بروزرسانی: 10 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 25055

به "آموزش مجازی در پساکرونا ادامه یابد، کمبود امکانات دانشجویان در آموزش الکترونیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش مجازی در پساکرونا ادامه یابد، کمبود امکانات دانشجویان در آموزش الکترونیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید