63 درصد مساکن روستایی در اردبیل مقاوم سازی شده است

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: در مدت 8 سال اجرای طرح ویژه مقاوم سازی مساکن روستایی 63 درصد واحدهای مسکونی واقع در روستاهای استان اردبیل مقاوم سازی شده است.

63 درصد مساکن روستایی در اردبیل مقاوم سازی شده است

به گزارش خبرنگاران از اردبیل، احمد حاج علیزاده در جلسه بررسی فعالیت های بنیاد مسکن در نشست با معاونان و دست اندرکاران طرح مقاوم سازی مسکن روستایی اظهار کرد: با توجه به اینکه جمعیت ساکن در مناطق روستایی استان اردبیل از میانگین کشوری بالاتر است ما در سال های گذشته اهتمام جدی کردیم تا با ایجاد ترغیب و تشویق روستاییان نسبت به نوسازی و بهسازی مساکن فرسوده و کهنه این مناطق اقدام کنیم که در این زمینه دستاورد خوبی را در این 8 سال شاهد بودیم.

وی سهمیه طرح ویژه بهسازی و مقاوم سازی استان را از سال 84 تا 91 بیش از 62 هزار واحد بیان نمود و گفت: برای این کار 550 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به استان ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل اضافه نمود: از این تعداد بیش از 80 درصد واحدها و متقاضیان مقاوم سازی مسکن روستایی عملیات اجرایی خود را به مرحله انعقاد قرارداد با بانک های عامل رساندند و ساخت و سازها در آنها شروع شده است.

حاج علیزاده به صدور انتها کار 45 هزار واحد مسکن اشاره کرد و گفت: آنچه که در این زمینه به عنوان یک حرکت مثبت و سازنده به شمار می رود بحث حمایت از روستاییان در پرداخت تسهیلات و برخی از امتیازات دیگر و تخفیف ویژه در ارائه خدمات فنی و مهندسی است که تلاش بر این است که یک حرکت تحولی در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی انجام شود.

وی بیان نمود: در بخش تهیه طرح هادی سند چشم انداز 10 ساله روستا مد نظر است که از بین 1 هزار روستای بالای 20 خانوار روستای استان تا به امروز برای 742 طرح هادی تهیه شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل گفت: در ارزیابی عملکرد در این بخش در کل کشور رتبه اول کشور را داریم به طوری که امسال نیز تعداد تهیه طرح هادی اعم از جدی و نیمه تمام به حدود 131 روستا می رسد و برای تعداد 80 روستا نیز تأمین اعتبار اجرا شده و در ایام دهه فجر 40 مورد دفترچه طرح هادی به اهالی روستاها اهدا شده است.

ق

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24963

به "63 درصد مساکن روستایی در اردبیل مقاوم سازی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "63 درصد مساکن روستایی در اردبیل مقاوم سازی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید