گوترش از کشورهای دنیا خواست از بچه ها گرفتار در منطقه ها جنگی حفاظت نمایند

به گزارش بلاگ پو، دبیرکل سازمان ملل از شورای امنیت و کشورهای سراسر دنیا خواست تا اطمینان حاصل نمایند که از بچه ها در درگیری های مسلحانه حفاظت می گردد.

گوترش از کشورهای دنیا خواست از بچه ها گرفتار در منطقه ها جنگی حفاظت نمایند

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل گفت: من از شورای امنیت و تمامی کشورهای عضو می خواهم تا قویا در هر زمان و به هر شکلی از حفاظت از بچه ها حمایت نمایند.

در پی انتشار گزارش دبیرکل سازمان ملل که افشا کرد در سال 2020 حدود 24 هزار نقض جدی و شدید علیه بچه ها اجرا شده است، گوترش از تمامی طرفین درگیر خواست تا جلوگیری از چنین نقض هایی را در اولویت قرار دهند و به آتش بس ها پایبند باشند.

گوترش بعلاوه از تمامی کشورها خواست تا برنامه های اقدام و تعهداتی را برای محافظت بهتر، آزادی و جلوگیری از کشته شدن بچه ها در جنگ تدوین نمایند.

گنادی کوزمین، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در جریان نشست روز دوشنبه شورای امنیت گفت: از سال 2014 میلادی، 128 کودک در جریان درگیری ها در شرق اوکراین جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: در جریان درگیری های مسلحانه در شرق اوکراین، بیش از 100 کودک به دست نیروهای ارتش اوکراین کشته شدند. براساس آمار ثبت شده، در خاک جمهوری خودخوانده دونتسک، 93 کودک کشته، 263 کودک زخمی و 43 کودک فلج شده اند.

کوزمین توضیح داد: مرگ 34 کودک هم در خاک جمهوری خودخوانده لوهانسک ثبت شده است.

گزارش هفته گذشته سازمان ملل افزایش هشداردهنده ای را در سال 2020 نشان داد و حاکی از آن بود که در سال 2020 ربوده شدن بچه ها در منطقه ها جنگی دنیا 90 درصد و تجاوز به بچه ها در این منطقه ها 70 درصد افزایش داشته است. این داده ها بعلاوه افشا کرد که در همین سال بیش از 8400 کودک در درگیری ها کشته و یا دچار نقص عضو شده اند.، ایسنا

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50445

به "گوترش از کشورهای دنیا خواست از بچه ها گرفتار در منطقه ها جنگی حفاظت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش از کشورهای دنیا خواست از بچه ها گرفتار در منطقه ها جنگی حفاظت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید