کاهش 20 درصدی حوادث در اراک، رشد 30 درصدی حریق فضای سبز

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/مرکزی مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به کاهش 20 درصدی حوادث در سال گذشته، اضافه کرد: در عملیات های مربوط به آتش سوزی با رشد 30 درصدی روبرو بودیم که ناشی از آتش سوزی های فضای سبز است.

کاهش 20 درصدی حوادث در اراک، رشد 30 درصدی حریق فضای سبز

بر اساس اعلام اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، آتش پاد دوم مسعود آقازیارتی گفت: با توجه به برنامه ریزی های این سازمان در راستای بازدیدهای ایمنی، در سال گذشته 773 مورد بازدید توسط کارشناسان انجام گرفت.

وی 446 مورد بازدید را مربوط به اماکن مسکونی، 32 مورد را مربوط به مجتمع های تجاری، مورد را مربوط به مراکز صنعتی، 13 مورد را مربوط به مراکز اداری، 56 مورد را مربوط به خوابگاه های دانشجویی و مراکز آموزشی، 80 مورد از مراکز تحت پوشش بهزیستی، 12 مورد از مراکز تفریحی و پارک ها، 75 مورد از کارگاه های ساختمانی و نا ایمن، 39 بازدید را از فرایند نصب آسانسور و 11 بازدید را مربوط به موکب ها و حسینیه ها اعلام کرد.

آقازیارتی اضافه کرد: در سال گذشته 328 مورد نقشه های تاسیسات، برق و مکانیک اماکنی چون تجاری، مسکونی، تفریحی، درمانی و صنعتی مورد آنالیز قرارگرفته و تائیدیه صادر شده است.

وی به فعالیت کمیته کارشناسی و علت یابی حوادث و حریق اشاره نمود و گفت: 105 مورد درخواست کارشناسی و علت حریق به این سازمان واصل شده که پس از آنالیز های لازم، نتیجه توسط این کمیته صادر و به مراجع ذیصلاح ارسال شده است.

به گفته آقازیارتی، 773 مورد دستورالعمل ایمنی جهت اماکن و مراکز و مستحدثات مختلف شهر صادر شده است که این امر نشانگر اهتمام جدی بخش پیشگیری سازمان در سال 98 بوده است.

وی با اشاره به انجام 3140 عملیات های مختلف اعم از حوادث و آتش سوزی در سال 1398 توسط آتش نشانان اراکی، اضافه کرد: از این تعداد، 1764 مورد مربوطه به آتش سوزی و 1376 عملیات در زمینه حوادث بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به کاهش 20 دصدی حوادث در سال گذشته، اضافه کرد: در عملیات های مربوط به آتش سوزی با رشد 30 درصدی روبرو بودیم که ناشی از آتش سوزی های فضای سبز است چراکه در سال گذشته با وجود بارش های مطلوب بهاره و ایجاد پوشش گیاهی خوب در عرصه های طبیعی، با گرم شدن هوا و خشک شدن گیاهان زمینه آتش سوزی در مراتع بالا رفت و می توان گفت انرژی بسیاری را از آتش نشانان در سال گذشته گرفت.

آقازیارتی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در شهر اراک، آتش نشانان دوشادوش دیگر همکاران شهرداری در ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا که ریاست آن به عهده معاون خدمات شهری شهرداری اراک است وارد عمل شدند، گفت: آتش نشانان هر شب اقدام به ضدعفونی و میکروب زدایی از سطح معابر شهر، صندلی های سوخت، بازار و مراکز درمانی و اداری می نمایند که امیدواریم با همت همه دستگاه های خدمت رسان به زودی شاهد برپایی جشن خاتمه کرونا باشیم.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 24443

به "کاهش 20 درصدی حوادث در اراک، رشد 30 درصدی حریق فضای سبز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 20 درصدی حوادث در اراک، رشد 30 درصدی حریق فضای سبز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید