کاهش تعداد سرنشینان تاکسی ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش بلاگ پو، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران از کاهش تعداد سرنشینان تاکسی ها با هدف ایجاد فاصله بیشتر برای مقابله با شیوع کرونا در بعضی از خطوط تاکسیرانی شهر تهران اطلاع داد.

کاهش تعداد سرنشینان تاکسی ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، علیرضا قنادان در نشست خبری مجازی امروز شنبه در تشریح اقدامات سازمان تاکسیرانی شهر تهران گفت: در نخستین جلسه در ستاد بحران شهرداری تهران و آنالیز که انجام دادیم وظیفه اصلی که به عهده تاکسیرانی گذاشته شد در مرحله اول پیگیری بحث های مربوط به آموزش های خودمراقبتی در بین پرسنل تاکسیرانی و تاکسیرانان شهر تهران بود.

وی اضافه کرد: متاسفانه دستورالعمل درستی در این رابطه نبود لذا تیمی مامور کردیم تا با استفاده از تجربه سایر کشورها دستورالعمل اختصاصی برای ضدعفونی تاکسی ها و تدوین اصول خودمراقبتی تاکسیرانان تهیه گردد که با کسب تایید وزارت بهداشت و اداره کل سلامت شهرداری تهران این دستورالعمل به کلیه تاکسی ها ابلاغ شد.

قنادان ادامه داد: با تماس با گروهی از تاکسیرانان بعضی اصول به آنها ابلاغ شد. محتوای آموزشی به شکل فیلم و بروشور آماده و در میان تاکسیرانان به وسیله پیامک، سایت سازمان و کانال های مرتبط منتشر شد.

وی در خصوص تهیه اقلام بهداشتی برای تاکسی ها گفت: متاسفانه در این حوزه با مسائلی روبرو بودیم و اولین محموله مواد ضدعفونی نماینده شنبه گذشته به دست ما رسید و از همان روز این محلول ها در پایانه های مختلف تحویل روسای خطوط شد و علاوه بر آن ایستگاه های ویژه ای نیز برای آموزش این کار در پایانه ها ایجاد شد. برای تاکسی های تلفنی و گردشی نیز این کار اجرا شده و محلول های ضدعفونی خودروها در دفاتر تاکسیرانی های مناطق شهرداری تهران نهاده شده و اطلاع رسانی لازم جهت مراجعه و دریافت تاکسی ها اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به حضور کارشناسان اداره کل سلامت شهرداری به همراه نمایندگان تاکسیرانی در پایانه های تاکسی اشاره نمود و اضافه کرد: به وسیله این کارشناسان آموزش های حضوری برای نظافت خودرو ارائه می گردد.

قنادان تاکید نمود: برای تهیه ماسک و مواد ضدعفونی نماینده دست با مسائل بسیاری روبرو بودیم. تا امروز حدود 5000 ماسک تحویل گرفتیم که با توجه به محدودیت موجود سعی کردیم با اولویت بندی این ماسک ها را ابتدا در اختیار افرادی که ریسک بالاتری برای ابتلا دارند قرار دهیم. در مرحله اول با توجه به بانک اطلاعاتی سلامت تاکسیرانان که از ابتدای سال جاری راه اندازی شده بود رانندگانی که بیماری های زمینه ای داشتند و ریسک بالاتری برای ابتلا داشتند شناسایی و پکیج های بهداشتی به وسیله مناطق تاکسیرانی شامل ماسک و محلول ضدعفونی دست در اختیار آنها نهاده شد.

وی ادامه داد: در مرحله بعد رانندگانی که در ترمینال ها و راه آهن مشغول فعالیت هستند ماسک به آنها تحویل داده شد چرا که این افراد درمعرض خطر بیشتری هستند. پیگیر هستیم که این اقلام بهداشتی را به وسیله وزارت بهداشت تهیه کنیم و با اولویت دراختیار رانندگان قرار دهیم.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت آنلاین کرایه تاکسی و جلوگیری از جابجایی پول در تاکسی ها گفت: ما در دستورالعملی که صادر کردیم پیشتر اعلام نموده بودیم طبق آنالیز اجرا شده حدود 35 تا 40 درصد شاهد کاهش تعداد مسافر و تقاضا روی خطوط تاکسیرانی بوده ایم و سامانه های تاکسی اینترنتی نیز حدود 50 درصد کاهش داشتند اما علی رغم این کاهش آماری که سامانه های پرداخت اینترنتی نشان می دهند، 20 درصد افزایش پرداخت الکترونیکی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: البته قابل کتمان نیست که بخش زیادی از مردم ممکن است از پول استفاده نمایند. در حال حاضر تسهیلاتی برای سامانه های پرداخت الکترونیکی در تاکسی های مشغول به کار قرار داده شده تا فعالیت این سامانه ها توسعه پیدا کند. همچنین اقدامی را با سازمان فناوری اطلاعات شهرداری آغاز کردیم که ظرف روزهای آینده اخبار بیشتری از آن منتشر می کنیم و قطعا در این حوزه یاری بسیار خوبی خواهد بود.

قنادان در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش تعداد مسافرین درون تاکسی ها با هدف ایجاد فاصله بیشتر میان مسافرین نیز گفت: ما به لحاظ اجتماعی در شرایط پیچیده ای نهاده شده ایم. از یک سو جامعه عظیم 80 هزار تاکسی و حدود 100 هزار تاکسیران را داریم که سطح درآمد خانوار آنها بسیار کاهش پیدا نموده است و از سوی دیگر به دلیل شیوع کرونا ویروس مجبور به اعمال بعضی محدودیت ها بوده ایم.

در خصوص کاهش تعداد سرنشینان تاکسی ها در بعضی از خطوط این رخ داده و حتی بعضی رانندگان خود اقدام به این کار نموده اند. به هر ترتیب درمرحله اول علاقمندیم تاکسیران ها در این مورد مشارکت داشته باشند. پدیده فاصله دریافت اجتماعی در بسیاری از خطوط آغاز شده و امیدواریم که در مرحله بعد در خصوص تاکسی های گردشی نیز اجرایی گردد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 21852

به "کاهش تعداد سرنشینان تاکسی ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش تعداد سرنشینان تاکسی ها به منظور پیشگیری از شیوع کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید