چند فیلم خوب رازآلود

به گزارش بلاگ پو، فیلم های رازآلود قدرت آنرا دارند که فکر مخاطب را به بازی بگیرند و چنان هوش و حواس او را تسخیر نمایند که مخاطب حتی تا خاتمه فیلم، به سختی پلک بزند و پس از آن هم تا مدت ها فکرش درگیر آن فیلم ها باشد.

چند فیلم خوب رازآلود

خبرنگاران| هر ژانری در سینما مخاطبان خاص خود را دارد، اما بعضی از ژانر ها تقریبا اغلب مخاطبین با سلایق مختلف را مجذوب خود مینمایند. یکی از این ژانر ها مربوط به فیلم های رازآلود است.

فیلم های رازآلود قدرت آنرا دارند که فکر مخاطب را به بازی بگیرند و چنان هوش و حواس او را تسخیر نمایند که مخاطب حتی تا سرانجام فیلم، به سختی پلک بزند و پس از آن هم تا مدت ها فکرش درگیر آن فیلم ها باشد. در این مطلب به فیلم های رازآلودی می پردازیم که از سال 2016 تا 2020 جز برترین سینمایی های این ژانر بوده اند.

من به سرانجام دادن به اوضاع فکر می کنم / Im Thinking of Ending Things 2020

فیلم من به سرانجام دادن اوضاع فکر می کنم به کارگردانی و نویسندگی چارلی کافمن با داستانی رازآلود فکر شما را تا مدت ها درگیر خود می نماید. لایه های مختلف داستان بیننده را در هزارتویی قرار می دهد و باید مدام در حال واکاوی داستان برای پی بردن به خط اصلی داستان باشید.

درواقع این فیلم به آنالیز بیشتری احتیاج داشته و هرلحظه مانند یک شوخی عذاب آور با فهم و برداشت مخاطبش بازی می نماید تا دست آخر او را با مجموعه ای از اطلاعات به هم ریخته و پیچیده رها کند. بازیگر اصلی فیلم جسی باکلی از شانس های اصلی اسکار معرفی شده است.

داستان فیلم: درباره زن جوانی (با بازی جسی باکلی) است. با اینکه فکر سرانجام دادن به رابطه عاطفی اش را در سر دارد و علی رغم بی میلی اش، با نامزد نو خود (با بازی جسی پلمانز) به مزرعه خانوادگی آن ها سفر می نماید تا در کنار خانواده او باشد.

این زن جوان که در حین یک طوفان برفی در این مزرعه با مادر جیک (با بازی تونی کولت) و پدرش (با بازی دیوید تیولیس) گیر افتاده است، کم کم ماهیت همه چیز هایی را که درباره نامزد خود، خودش و همه چیز را زیر سوال می برد؛ و تمام آنچه را که برای خود می داند را در شرف از دست دادن می بیند.

زنی پشت پنجره / The Woman In The Window 2020

زنی پشت پنجره در ژانر تریلر روان شناختی به کارگردانی جو رایت است که فیلم نامه آن به وسیله تریسی لتس بر اساس رمانی به همین نام نوشته ای جی فین نوشته شده است. از ستارگان فیلم به ایمی آدامز، جولیان مور، وایت راسل، آنتونی مکی و گری اولدمن می توان اشاره نمود. این فیلم رازآلود داستان زنی (با بازی ایمی آدامز) را روایت می نماید که از مکان های شلوغ وحشت دارد.

داستان فیلم: شخصی را به تصویر می کشد که بیماری آگورافوبیا دارد، برای همین از مکان های باز ترس دارد، او با همسایه اش (با بازی جولیان مور) روابط محبت آمیز ای دارد. اما ناگهان به این فکر می افتد که دوستش به وسیله همسرش (با بازی گری اولدمن) به قتل رسیده است؛ او پلیس را خبر می نماید و در همین حین، سر کله همسر واقعی گری اولدمن پیدا می گردد و ماجرا را پیچیده تر می نماید.

نیمه تابستان / Midsommar 2019

نیمه تابستان فیلمی در ژانر ترسناک-رازآلود، یک فولکلور دلهره آور آمریکایی به نویسندگی و کارگردانی آری استر است که در سال 2019 منتشر شد. استر با این فیلم بدترین کابوس هایتان را در قالب یک فیلم بیرون می کشد؛ و سوال های زیادی را در فکر مخاطب ایجاد می نماید که در درون شخصیت ها و داستان باید به جستجویش برود. از بازیگران آن می توان به فلورنس پیو، جک رینور، ویل پولتر، و ویلیام جکسون هارپر اشاره نمود. این فیلم مورد استقبال منتقدان و مخاطبان نهاده شد بخصوص کارگردانی استر و بازی فلورنس پیو ستایش و تحسین بسیاری از منتقدین و مخاطبان را به خود جلب کرد.

داستان فیلم: دختر جوانی به نام دنی (با بازی فلورنس پیو) در یک بحران عاطفی نهاده شده و روابط خانوادگی و محبت آمیز اش را از دست داده است. اما همه چیز از جایی شروع می گردد که دنی به همراه کریستین و دوستانش به دهکده ای در سوئد می فرایند تا در جشنی سنتی که در میانه تابستان برگزار می گردد شرکت نمایند. حوادثی که برای دنی و دوستانش در این دهکده رخ می دهد وحشیانه، ترسناک و غیرقابل شرح اند که نه ناگهانی بلکه به آرامی اتفاق می افتند و به شکلی آزاردهنده و جنون آمیز نمایش داده می شوند. اوضاع در این فیلم قرار نیست بخوبی پیش برود.

چاقو کشی / Knives out 2019

چاقوکشی فیلم آمریکایی در ژانر معمایی-رازآلود به نویسندگی، تهیه نمایندگی و کارگردانی ریان جانسن است که در سال 2019 منتشر شد. جانسن این فیلمنامه کامل و بی نقص را با داستانی رازآلود از یک قتل شروع می نماید، با جلو رفتن داستان ژانر آن به فیلمی مهیج تغییر نموده و پس از نزدیک شدن به سرانجام، دوباره رازآلود می گردد. هیچ لحظه ای از فیلم به هدر نمی رود، چرا که در هر صحنه به شخصیت ها و داستان پرداخته شده و در لا به لای آن طنز هم پدیدار می گردد. دنیل کریگ، کریس ایوانز، آنا د آرماس، مایکل شنون، کیت استنفیلد و... از ستارگان فیلم هستند. این فیلم نامزد جوایز زیادی از آموزشگاه اسکار و گلدن گلوب بوده و هیئت ملی بازبینی فیلم، چاقوکشی را به اسم یکی از 10 فیلم برتر سال 2019 انتخاب کرد.

داستان فیلم: نویسنده مشهور و ثروتمند رمان های جنایی به نام هارلن ترومبی، همه خانواده خود را به جشن تولد 85 سالگی اش دعوت می نماید، اما وقتی بعد از مراسم، هارلن به طرز مشکوکی به قتل می رسد، یک کارآگاه خصوصی وارد ماجرا می گردد تا راز قتل را کشف کند. این در صورتی است که تمام اعضای خانواده هارلن می توانند قاتل باشند.

فانوس دریایی / The Lighthouse 2019

فانوس دریایی یک فیلم در ژانر رازآلود، درام، وحشت، روان شناختی به کارگردانی رابرت اگرز ساخته شده است. این فیلم در سال 2019 اکران شده و اگرز با ساخت این فیلم تکنیک و توانایی های داستان گویی دوسویه اش را بار دیگر به نمایش می گذارد.

از بازیگران فیلم می توان به چهره متفاوت رابرت پتینسون و بازی شاخص ویلم دفو اشاره نمود. فیلم فرصت خیلی خوبی برای این دو بود تا هنر خود و وحشی ترین و افراطی ترین جنبه های خود را نشان بدهند. فانوس دریایی نامزد دریافت جایزه اسکار در بخش برترین فیلم برداری بوده و بسیار مجذوب کننده و هیجان انگیز ساخته شده است.

داستان فیلم: ماجرای فیلم در خصوص دو نگهبان فانوس دریایی در یک جزیره ای دورافتاده اسرارآمیز در کشور انگلستان و در دهه 1980 میلادی است. این دو باید به مدت چهار هفته به اسم نگهبان در این فانوس دریایی حضور داشته باشند. اما با وقوع طوفانی عظیم این نگهبانان درگیر اتفاقات عجیبی می شوند.

جستجو / Searching 2018

جستجو فیلم هیجان انگیز، رازآلود آمریکایی به کارگردانی آنیش چاگانتی و نوشته چاگانتی و سو اوهانیان است. این فیلم به اسم اولین تریلر جریان اصلی هالیوود که نقش اول آن را یک بازیگر آمریکایی آسیایی به نام جان چو بازی نموده، شناخته می گردد.

چاگانتی از ترفندی غیر معمول برای فیلمبرداری استفاده می نماید. تمام اتفاقات فیلم تقریبا به طور کامل روی صفحه کامپیوتر ها و اسمارت فون ها و در لابه لای سایت ها و پنجره های ویندوز و صفحاتِ شبکه های اجتماعی و ویدیو های یوتیوبی جریان دارد؛ و با همین فرم احساس مخاطب را برای جستجوی داستان برمی انگیزد. جستجو نقد های مثبتی را درباره بازیگری، فیلمنامه و جلوه های بصری از منتقدان دریافت نموده است.

داستان فیلم: به وسیله صفحه های تلفن های همراه هوشمند و نمایشگر های کامپیوتر روایت می گردد و داستان پدری (جان چو) را بازگو می نماید که کوشش دارد دختر 16 ساله گمشده اش (میشل لا) را با یاری یک کارآگاه پلیس (دبرا مسینگ) پیدا کند.

سوختن / Burning 2018

فیلم سوختن را می توان اثری متفاوت در ژانر معمایی و رازآلود دانست. سوزاندن به کارگردانی لی چانگ دونگ محصول 2018 است. این فیلم بر اساس داستان سوزاندن انبار هاروکی موراکامی است.

این فیلم برای رقابت در کسب نخل طلا هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن انتخاب شد. تمرکز اصلی این فیلم بر شخصیت ها و حالات درونی آن ها است و اتفاقا داستان اصلی فیلم هم مربوط به یک مشکل روانشناختی است که گرچه به طور مستقیم به آن اشاره ای نمی گردد،، اما نحوه بازی بازیگران بخصوص شخصیت اصلی داستان یو آه این و دیالوگ های آن ها گواه همه چیز است.

داستان فیلم: از جایی شروع می گردد که پسری به نام لی جونگ-سو بر حسب اتفاق دوست دوران کودکی اش که دختری به نام هائه می است را دیدار می نماید. این دو نفر بعد از ساعت ها تبادل نظر که خود یکی از بخش های اصلی داستان است، با هم صمیمی شده و رابطه نزدیکی برقرار می نمایند. تا اینکه هائه می به آفریقا سفر می نماید.

برو بیرون / Get Out 2017

فیلم برو بیرون ساخته جردن پیل پس از اکران در سال 2017، به اسم یکی از آثار ترسناک و رازآلودِ متفاوت و خوش ساختی از آن یاد شد که حرف های زیادی برای گفتن دارد. برخلاف انتظارات، اولین تجربهٔ کارگردانی جردن پیل موفقیت های فراوانی را برایش به همراه داشت. این فیلم بسیار مورد تحسین و تمجید منتقدان نهاده شد و امتیازات بالایی را در سایت های معروف به دست آورد.

فیلم برو بیرون در چهار بخش برترین بازیگر مرد، برترین فیلمنامهٔ اورجینال، برترین کارگردانی و برترین فیلم، نامزد دریافت جایزه در نودمین مراسم سالیانه اسکار شد و جردن پیل با دریافت جایزهٔ اسکار برترین فیلمنامهٔ اورجینال برای این فیلم تاریخ ساز شد. قهرمان این فیلم شخصیت کریس واشینگتن با نقش آفرینی دنیل کالویا بود که بازی خوب این بازیگر جوان انگلیسی، وی را مفتخر به نامزدی دریافت جایزهٔ اسکار کرد.

داستان فیلم: در خصوص یک عکاس سیاه پوست است که به منطقه ها شمالی نیویورک سفر میکند. او در این سفر با خانواده دوست دختر سفید پوستش، رز، آشنا می گردد. خانواده رز در ابتدا خیلی مهربان به نظر می رسند. اما هر چه از مدت اقامتشان می گذرد او متوجه راز های نوی می گردد. خانواده رز تنها به این علت با او مهربانند که حالت های روانی دخترشان لو نرود. در نهایت او به راز هایی پی می برد؛ و به این نتیجه می رسد که باید از آنجا فرار کند.

شیون / The Wailing 2016

شیون تمام آنچه را که از یک فیلم ترسناک و رازآلود انتظار داریم را به ما ارائه می دهد. فیلمی در ژانر معمایی و ترسناک به نویسندگی و کارگردانی نا هانگ جین و محصول کرهٔ جنوبی است که در سال 2016 منتشر شد.

از بازیگران آن می توان به کواک دو وان، هوانگ جونگ مین، جون کونیمورا، و چون وو هی اشاره نمود. هانگ جین در این فیلم مخاطب را بخوبی درگیر هیجان، تنش ها، شخصیت های به یادماندنی، خط های داستانی پیچیده و خشونت های عریان می نماید.

داستان فیلم: در یکی از روستا های کره جنوبی اتفاق می افتد؛ کارآگاهی به نام جانگ-گو درگیر پفراینده قتل های زنجیره ای روستایش شده که همگی آن ها به فجیع ترین شکل ممکن انجام شده و چیزی غیرعادی میان آن ها جریان دارد. چیزی که به ما نشان می دهد داستان فراتر از یک قتل معمولی است و موضوعاتی از قبیل جن گیری و ارتباط با شیاطین در داستان این فیلم دخیل اند.

دختری در قطار / The Girl On The Train 2016

فیلم دختری در قطار در ژانر معمایی، رازآلود، هیجانی بر اساس رمانی پرفروش به همین نام به قلم نویسندهٔ بریتانیایی پائولا هاوکینز است. کارگردان فیلم تیت تایلر و از بازیگران برجسته آن به امیلی بلانت، ربکا فرگوسن، هیلی بنت، جاستین ثرو، لوک ایوانز و ادگار رامیرز می توان اشاره نمود که در این میان بازی بلانت را منتقدان درخشان توصیف نموده اند.

خلاصه فیلم: راشل واتسون (امیلی بلانت) به علت اعتیادش به الکل از شوهرش تام واستون جدا شده است. راشل دچار اختلالات رفتاری است و باید هر روز را برای رفتن به سر کارش، سوار بر قطار گردد؛ که هنگام رفت و آمد به وسیله قطار از پنجره زندگی دو نفر به نام های اسکات (لوک ایوانز) و مگان (هیلی بنت) را رویت می نماید و معتقد است که آن ها تمام خوشبختی های جهان در زندگی شان وجود دارد. ریچل که چندان تعادلی در رفتار و تحلیل هایش ندارد، بزودی متوجه می گردد که مگان مفقود شده و حال، بازپرسی ها از وی در دستور کار نهاده شده. این در حالی است که ریچل هیچ چیز را به خاطر نمی آورد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: فرادید
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51685

به "چند فیلم خوب رازآلود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند فیلم خوب رازآلود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید