پاتک هکرها به حساب گیت هاب مایکروسافت

به گزارش بلاگ پو، طبق گزارش های منتشر شده، هکرها به حساب گیت هاب ‫مایکروسافت نفوذ نموده و 500 گیگابایت داده را از مخازن خصوصی این شرکت به سرقت برده اند.

پاتک هکرها به حساب گیت هاب مایکروسافت

به گزارش خبرگزاری مالی ایران به نقل از مرکز ماهر، گیت هاب یک بستر توسعه نرم افزار محبوب است که میزبانی نرم افزار را برای حدود 40 میلیون برنامه نویس ارائه می دهد. برنامه نویسان از این بستر برای کنترل نسخه نرم افزار خود استفاده می نمایند.

مایکروسافت، گیت هاب را با قیمت 5.7 میلیارد دلار در اکتبر سال 2018 به دست آورد.

در حال حاضر، تصاویری از هک شدن اطلاعات شخصی سرورهای گیت هاب منتشر شده که نشان می دهد اطلاعات هک شده شامل کدهای منبع آژور (Azure)، آفیس و منابع اجرایی ویندوز است. بعد از چند آنالیز تعیین شد که خبر این هک واقعی است و ممکن است بتوان رمزهای ورودی حساب های کاربری برخی از شرکت ها را نیز در آن پیدا کرد.

این حمله سایبری توسط گروه هکری ShinyHunters انجام شد که چندی پیش، شرکت اندونزیایی Tokopedia را هک نموده بود.

هکرها 500 گیگابایت از پروژه های خصوصی مایکروسافت را دانلود و 1 گیگابایت از آن را در یک انجمن هکری منتشر کردند تا افراد ثبت نامی به آن ها دسترسی پیدا نمایند. این گروه هکری ابتدا قصد داشت این اطلاعات را به فروش برساند، اما سپس تصمیم گرفت آن ها را به صورت رایگان فاش کند.

با این حال، با توجه به نمونه های مخازن خصوصی و لیست فهرست های مشاهده شده، به نظر نمی رسد هیچ داده محرمانه ای وجود داشته باشد که امکان بروز مشکلاتی را برای مایکروسافت فراهم آورد. بیشتر آن ها به عنوان نمونه کد، پروژه های آزمایشی، کتاب های الکترونیکی و موارد مشابه هستند.

هکرها اعلام کردند که دیگر به حساب های گیت هاب دسترسی ندارند، بنابراین مایکروسافت زمان دارد تا هرگونه عواقب این نقص اطلاعاتی را آنالیز کند و به کاربران خود اطلاع دهد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 26776

به "پاتک هکرها به حساب گیت هاب مایکروسافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاتک هکرها به حساب گیت هاب مایکروسافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید