واکنش تند تایوان به اظهارات شی

به گزارش بلاگ پو، ایسنا نوشت: رئیس جمهوری چین امروز (پنج شنبه) متعهد به یک اتحاد مجدد کامل با تایوان شد؛ اظهاراتی که واکنش تند تایوان را که از حزب حاکم کمونیست چین انتقاد نموده، به همراه داشت.

واکنش تند تایوان به اظهارات شی

به نقل از شبکه سی ان بی سی، تایوان و چین به وسیله تنگه تایوان از یکدیگر جدا می شوند. حزب حاکم کمونیست چین در پکن هرگز تایوان را تحت کنترل نداشته اما مدعی است که این جزیره یک استان سرکش است که باید مجددا با سرزمین چین متحد گردد حتی اگر احتیاج گردد با استفاده از زور.

شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین امروز به مناسبت صدمین سالروز تاسیس حزب حاکم کمونیست تاکید نمود: اتحاد مجدد با تایوان یک ماموریت تاریخی بی شک حزب کمونیست چین و یکی از آرزوهای مشترک مردم چین است، اظهاراتی که تشویق حضار را به همراه داشت.

اما شورای امور چین تایوان در بیانیه ای از این اظهارات شی جینپینگ انتقاد کرد.

در این بیانیه آمده است: حزب کمونیست به توسعه مالی در چین دست یافته است اما دموکراسی را سرکوب، حقوق بشر را نقض نموده و در داخل کشور دیکتاتوری توسعه یافته است.

در ادامه این بیانیه آمده است: دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و اجرای قانون اصول اساسی جامعه تایوان هستند که یک تفاوت اساسی نهادی با آن طرف تنگه تایوان محسوب می گردد.

شورای امور چین تایوان اضافه کرد: دولت تایوان همچنان مصمم است تا از دموکراسی و حق حاکمیت این جزیره دفاع کند. مردم تایوان مدت ها اصل چین واحد را رد نموده و از پکن می خواهند تا از ارعاب و تهدید نظامی این جزیره دست بردارد.

اصل چین واحد به مفهومی اشاره دارد دال بر اینکه تنها یک دولت مرکزی چین وجود دارد که تحت کنترل حزب کمونیست در پکن است.

چین تحت رهبری شی جینپینگ مصرانه بر مواضع خود نسبت به تایوان اصرار ورزیده و جنگنده های چینی در امسال میلادی بارها منطقه دفاع هوایی تایوان را نقض نموده اند.

تایوان بعلاوه به یکی از موضوعات بحث برانگیز میان آمریکا و چین تبدیل شده است. آمریکا در سال های اخیر به تایوان نزدیک تر شده است؛ اقدامی که پکن را عصبانی نموده چرا که معتقد است این جزیره هیچ حقی برای اجرای دموکراسی خود ندارد.

310 310

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 51221

به "واکنش تند تایوان به اظهارات شی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش تند تایوان به اظهارات شی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید