والیبال روز به روز فاسدتر می گردد ، غوغای شرطبندان در خانوادگی ترین ورزش! خبرنگاران

به گزارش بلاگ پو، مدتهاست درباره حضور سایت های شرطبندی دور و بر ورزش های پرطرفدار مانند فوتبال حرف به میان می آید، ولی این روز ها والیبال با سرعت در حال پیشی دریافت است.

والیبال روز به روز فاسدتر می گردد ، غوغای شرطبندان در خانوادگی ترین ورزش! خبرنگاران

گروه ورزشی خبرنگاران، حال والیبال ایران خوب نیست. در واقع این رویه در ایران باب شده که هر کاری، شغلی یا رشته ورزشی بین مردم دارای مقبولیت و محبوبیت می گردد تعدادی سودجو و منفعت طلب با افکار پلید و فاسد خود درصدد برمی آیند تا از اقبال عمومی نسبت به آن موضوع بهره برداری غیرقانونی نموده و با کسب درآمدهای هنگفت در کوتاه مدت خود را به پول های آنچنانی برسانند. غافل از اینکه چه بلایی بر سر رشته ورزشی و مخاطبان میلیونی اش می آید.

به بهانه همین موضوع و پیگیری ماجرا با دو تن از استخوان خرد نموده های این ورزش در عرصه رسانه و بازیگری و مربیگری حرف زدیم تا بیش از پیش با این معضل تازه پاگرفته در والیبال آشنا شده و راهکارهای مقابله با آن را بدانیم.

حمید جمشیدی کارشناس و والیبال نویس کشورمان در گفت و گو با دانشجو، درباره این بحث گفت: این موضوع بیشتر در لیگ دسته اول مشاهده می گردد. البته از چندین سال پیش شاهد این شرطبندی ها در والیبال بودیم ولی در این یکی دو سال گذشته این بحث به شکلی آشکار و بی پرواتر نمود پیدا نموده است که باعث نگرانی اهالی این رشته شده است.

والیبال نویس قدیمی کشورمان در همین باره با اشاره به یک نمونه دم دست گفت: سال جاری در جریان دور برگشت دسته یک سرمربی تیم ملوان ناخدا مهری که خودش هم نظامی است مچ شرطنبدی که روی سکو نشسته بود را گرفت و اتفاقا بازیکن تیم خودش را هم بیرون کشید.

وی ادامه داد: سرمربی تیم ملوان مصرانه می خواست فرد شرطبند را به حراست تحویل بدهد ولی چون مدرکی در دست نداشت دست آخر نتوانست کاری از پیش ببرد ولی با اعلام این موضوع به فدراسیون خواست موضوع را از آن طریق پیگیری کند که اصلا در حالی که ورود تماشاگران به استادیوم ممنوع است چطور یک شرطبند توانسته وارد استادیوم گردد؟ اما فدراسیون این موضوع را رد کرد و گفت اگر سند دارید بیایید و شکایت کنید. مهمتر این بوده که شرطبند در همان برخورد کوتاه به مربی ملوان گفته بود از تو بزرگترهایش هم نمی توانند کاری به او داشته باشند و ناخدا مهری را تهدید هم نموده بود!.

جمشیدی گفت: آقای مهری یکی از مربیان خوشنام والیبال است. ساسان خداپرست هم در تیم آذرباتری ارومیه با مشاهده همین مسایل از تیم استعفا داد و فقط یک نیم فصل در این تیم ماند. پس هست و نمی توان شرطبندی را انکار کرد. متأسفانه اینکه کاری از دست کسی برنمی آید به این دلیل است که مدرکی علیه این افراد شیّاد وجود ندارد.

این کارشناس رسانه ای شرح داد: وقتی بازیکن آلوده به این موضوع می گردد فساد عملا در ورزش ورود می نماید و نتایج تیم ها را تغییر می دهد. معتقدم اگر بازیکنانی در معرض این افراد شرطبند هستند باید با برخورد مسئولان حراست فدراسیون و وزارت ورزش روبرو شوند تا جلوی این عمل زشت گرفته گردد ولی اگر هم نیست جلوی طرح این مسایل گرفته گردد چون برای صندلی این ورزش خانوادگی در میان مردم بد است.

جمشیدی یادآور شد: والیبال از دیرباز یک ورزش خانوادگی بوده که اغلب خانواده ها با آن اشنایی دارند و خیلی بد است که چنین فسادی در والیبال بوجود آمده باشد.

از وی درباره اینکه بر سر چه موضوعاتی شرطبندی می گردد پرسیدیم که به دانشجو گفت: شرطبندی های مختلفی هست. اینکه کدام تیم ابتدا وارد زمین می گردد! اینکه کدام تیم اولین امتیاز را می گیرد! کدام بازیکن اولین دفاع روی تور را می نماید و از این دست مسایل! این خیلی بد است و ما از فدراسیون والیبال تقاضا داریم که با ورود به این موضوعات باعث گردد که محیطی سالم در والیبال حاکم باشد.

در ادامه این بحث سراغ یکی از سرمربیان لیگ یکی والیبال رفتیم.

ساسان خداپرست کاپیتان اسبق تیم ملی والیبال در گفت و گو با دانشجو، درباره موضوعات مرتبط با شرطبندی گفت: قبلا این مسایل بیشتر در لیگ یک بود ولی امروز می بینیم که بحث شرطبندی به لیگ برتر هم ورود نموده است. چند نفر در یک تیم با شرطبند دست به یکی می شوند تا نتیجه بازی را تغییر بدهند و این توهین به همه باشگاه، سرمربی و هم تیمی هایی است که برای یک بازی روزها و ماه ها کوشش نموده اند.وی در این باره که چطور می توان به این موضوع پی برد توشیح داد: وقتی تیمی که 80درصد مسابقاتش را باخته بعد یکمرتبه تیم دوم جدول را شکست می دهد طبیعی نیست. البته در ورزش اتفاقات عجیب و غریب می افتد ولی وقتی خنده های تیم بازنده را می بینید که تعیین است می خواهند ببازند راحت می توان به این موضوع پی برد که شرطبندی های کثیفی در این زمینه وجود دارد.

مربی نیم فصل اول باشگاه آذر باتری ارومیه درباره دلیل جدایی اش از این تیم گفت: متأسفانه مدیرعاملی که در این باشگاه در رأس کار بود یک بیزنس من بود و اصلا از ورزش اطلاعاتی نداشت و من چند بار به او گفتم که در تیم شاهد شرطبندی هستم ولی او به جای برخورد با بازیکنانی که تعیین بود شرطبندی می نمایند مرا متهم به دروغ گویی کرد و من هم از این تیم جدا شدم. اگر هم الان این مسایل را مطرح می کنم برای این است که دلم برای والیبال می سوزد وگرنه خیلی از همکاران من در والیبال هستند که این موضوعات را می بینند و دهان خود را بسته اند.

وی اضافه کرد: مگر ممکن است منی که بیش از 30 سال است در والیبال هستم متوجه نشوم که بازیکنم در یک ملاقات بد باز می نماید یا توپ ها را رها می نماید؟ این را همه متوجه می شوند ولی بعضی مربیان ترجیح می دهند حرفی نزنند و کارشان را ادامه بدهند. باعث تأسف است که بگویم در شغل ما هم تعدادی از مربیان هستند که آنها را هم وارد این فضای فاسد نموده اند که این خیلی خیلی بدتر است.

خداپرست خطاب با مسئولان فدراسیون اعلام کرد: متأسفانه مدرک مستدلی در ارتباط با این موضوع در دست نیست وگرنه آن را به فدراسیون ارائه می کردیم. سئوال این است پلیس فتا که چطور در فضای مجازی می تواند سریع یک خرابکار را دستگیر کند یا صفحه اش را ببندند، نمی توان در والیبال هم سراغ این صفحات شرطبندی رفت و دستشان را رو کرد؟.

وی ادامه داد: ادامه این فرایند باعث زیادتر شدن فساد در ورزش والیبال شده و 2 تا بازیکن کل یک تیم و مربی شان را زمین می زنند و حتی ممکن است باعث برکناری مدیرعامل شان شوند. فدراسیون باید به این موضوع ورود نمایند. اگر من امروز پیه همه چیز را به تنم مالیدم و این مسایل را عنوان می کنم به این خاطر است که می بینم از دو سال پیش به اینسو این فساد بیشتر وارد والیبال شده و 5 سال بعد را که می بینم متوجه می شوم که کلا والیبال مان از بین رفته و شده اسیر چند شرطبند!.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 45661

به "والیبال روز به روز فاسدتر می گردد ، غوغای شرطبندان در خانوادگی ترین ورزش! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال روز به روز فاسدتر می گردد ، غوغای شرطبندان در خانوادگی ترین ورزش! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید