هیچ طرح شهری در یزد بدون تایید ناظر معلول تحویل گرفته نمی گردد

به گزارش بلاگ پو، خبرنگاران/یزد معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد با بیان این که هیچ طرح شهری در یزد بدون تایید ناظر معلول تحویل گرفته نمی گردد، گفت: جشنواره گردشگری معلولین تقویت زیرساخت های گردشگری یزد است.

هیچ طرح شهری در یزد بدون تایید ناظر معلول تحویل گرفته نمی گردد

مجتبی فرهمند شب گذشته 11 آذرماه در جمع خبرنگاران با اشاره این که قطعا یکی از شاخصه های شهرهای توسعه یافته، در دسترس بودن تمام شهر برای تمام گروه های سنی، جنسی با توانایی های مختلف است، اظهار کرد: طبیعتا شهری را می توانیم به عنوان شهر توسعه یافته تلقی کنیم که بتواند برای همه اقشار اعم از سالمندان و معلولین امکانات شهری را به صورت عادلانه فراهم کند.

وی توجه به توزیع عادلانه امکانات شهری برای تمام اقشار را از جمله برنامه های شهرداری یزد خاطرنشان کرد و اضافه کرد: در سال های گذشته نسبت به این موضوع کمتر توجه شده بود ولی در حال حاضر بحث توزیع عادلانه امکانات به همه اقشار مورد توجه قرارگرفته است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری یزد بهسازی پارک های سطح شهر برای معلولین را یکی از اقدامات شهرداری این شهر میراث جهانی برای برطرف مسائل معلولین دانست و گفت: در این راستا پنج پارک در پنج منطقه یزد به عنوان پارک های دوستدار معلول انتخاب و تحت نظارت معلولین مسائل آنها مرتفع می گردد و این نگاه در تمام پارک های سطح شهر یزد نیز تسری پیدا خواهد نمود.

فرهمند انطباق طرح های شهری یزد با ضوابط معلولین به صورت واقعی و علمی را از دیگر اقدامات در دستور کار دانست و توضیح داد: هیچ طرحی بدون تایید ناظر معلول در شهرداری یزد تحویل گرفته نمی گردد و یکی از معیارهای تسویه حساب با پیمانکاران در طرح های مختلف تاییدیه ناظر معلول است که به عنوان یکی از اقدامات اساسی در شهر یزد آغاز شده و ان شاالله پایدار بماند.

این مسئول در سرانجام سخنان خود در مورد برگزاری جشنواره گردشگری در یزد، اضافه کرد: طبیعتا شهر یزد پذیرای مهمانان زیادی خواهد بود که بخشی از آنها معلولین جسمی حرکتی هستند و باید برای آنها اماکن گردشگری را تجهیز کنیم و جشنواره گردشگری معلولین تقویت زیرساخت های گردشگری یزد و تمرینی برای بازدید فضاهای گردشگری شهر میراث جهانی یزد توسط معلولین است.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 16907

به "هیچ طرح شهری در یزد بدون تایید ناظر معلول تحویل گرفته نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ طرح شهری در یزد بدون تایید ناظر معلول تحویل گرفته نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید