نکات کاربردی انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

به گزارش بلاگ پو، قبل از اقدام به اجرای هرگونه طراحی دکوراسیون داخلی، باید از میان انواع سبک های مختلف به انتخاب سبک مناسب اقدام نمایید. سبک مورد علاقه شما چیست؟ کدام یک از سبک ها برای فضای مورد نظر شما مناسب است؟ انتخاب سبک باید مناسب با فضای مورد نظر و نوع کاربرد آن باشد. به این ترتیب می توان گفت انتخاب سبک مناسب امری چالش برانگیز می باشد. برای انجام این کار نیاز به دقت زیادی است، زیرا یک تصمیم نادرست ممکن است به جای ایجاد فضایی زیبا و آرام بخش باعث ایجاد هرج و مرج شود. کاری که بیش تر افراد در این موقعیت انجام می دهند، انتخاب رایج ترین و مطمئن ترین راه حل می باشد که در اغلب موارد نتیجه مورد نظر را در پی ندارد. اغلب افراد در این مواقع انتخابی شتاب زده انجام می دهند.

نکات کاربردی انتخاب سبک دکوراسیون داخلی

در این جا به بیان نکاتی در جهت یک انتخاب صحیح را با شما در میان می گذاریم تا با به کارگیری آن ها نتیجه ای رضایت بخش از سبک انتخابی خود داشته باشید. اما به یاد داشته باشید که مهم تر از همه، الویت و علایق شخصی شما می باشد.

تعیین میزان بودجه

در ابتدا، میزان هزینه ای که قصد پرداخت در این زمینه دارید تعیین کنید. اگر این میزان بودجه به اندازه ای نیست که پاسخگوی اجرای سبک مورد نظر در تمام قسمت های خانه باشد، اتاقی را انتخاب کنید که بیش ترین تاثیر در زیبا سازی خانه را دارد. سپس می توانید با گذشت زمان به طراحی سایر قسمت های خانه نیز بپردازید.

اجتناب از یک شکل سازی

نکته ای که از گذشته تا به امروز اکثریت افراد در طراحی خانه خود از آن استفاده می نمایند، به کارگیری ایده یک شکل بودن تمام اِلمان های به کار رفته در اتاق می باشد. برای مثال اکثریت تمایل دارند تنها از یک رنگ مشابه در تمامی قسمت ها و وسایل مختلف استفاده نمایند. متاسفانه اکثریت افراد از این قانون پیروی می نمایند. البته که سِت کردن وسایل زیبایی خود را دارد، اما شما می توانید بر اساس سلیقه شخصی خود وسایل به کار رفته در اتاق را انتخاب کرده و فضای اتاق را بازسازی کنید.

در این جا تنها نکته ای که باید به یاد داشته باشید توجه به تناسب، توازن و مقیاس در انتخاب المان های تزئینی می باشد. برای مثال در اتاق هایی که سقف چندان بلندی ندارند، از مبلمان های بزرگ استفاده نکنید. در چنین فضایی استفاده از میزهای دایره ای شکل می تواند انتخاب خوبی باشد.

الویت اول، انتخاب اتاق خواب

اگر طراحی اتاق خواب برای شما در الویت قرار ندارد، کمی در آن تجدید نظر کنید. زیرا اتاق خواب مکانی است که بیش ترین زمان را در آن می گذرانید. برای این کار بهتر است با انتخاب لوازم تخت با کیفیت شروع کنید. هر آن چیزی که باعث تغییر در حال و هوای شما می شود خریداری کنید و از آن در اتاق خواب خود استفاده نمایید. رنگ دیوارها را تغییر دهید و اگر قسمتی از دیوار آسیب دیده آن را تعمیر نمایید. انتخاب پرده مناسب را فراموش نکنید.

اگر شما از جمله افرادی هستید که صبح ها دیر از خواب بیدار می شوید، بهتر است از پرده های کلفت تر استفاده کنید تا نور باعث اذیت شما نشود. برای خرید تخت و لوازم آن از جمله روتختی از پرداخت هزینه زیاد هراس نداشته باشید، چرا که فضای تخت، نمایانگر شخصیت شما می باشد.

اجتناب از خرید کلی

بسیاری از افراد قبل از شروع زندگی در خانه جدید، وسایل آن را خریداری می نمایند، اما انجام چنین کاری درست نیست. برای خرید وسایل جدید نیاز به حداقل دو ماه زندگی در خانه جدید می باشد.

استفاده از رنگ های مکمل

جادوی رنگ ها در برطرف کردن بدترین مسائل در خانه های جدید و قدیمی نهفته است. نکته مهم تر این است که رنگ آمیزی از لحاظ اقتصادی نیز به صرفه بوده و تمام جنبه های طراحی داخلی را پاسخگو می باشد. برای مثال تعویض مبلمان باعث ایجاد فضایی مدرن می شود، اما تغییر رنگ دیوارها باعث می شود حس و حال کلی فضا عوض شود. استفاده از رنگ ها تنها به رنگ آمیزی دیوارها و یا رنگ مبلمان محدود نمی شود. حتی اگر در انتخاب رنگ های مکمل در هنگام خرید پرده، فرش و اکسسوری ها دقت کنید، نتیجه خوب و قابل انتظاری در پی خواهد داشت.

انتخاب رنگ بر اساس علایق شخصی

بسیاری از افراد ممکن است نظرهای متفاوتی در زمینه انتخاب رنگ داشته باشند. بهترین راه چاره در انتخاب رنگ مناسب، انتخاب رنگ مورد علاقه شما و سپس ترکیب رنگ های مکمل با آن می باشد.

انتخاب رنگ یک موضوع کاملا شخصی تلقی می شود. برای مثال اگر مدت هاست به استفاده از رنگ زرد در دکوراسیون خانه علاقه دارید، همین حالا به استفاده از آن فکر کنید. زمانی که رنگ اصلی انتخاب شد، ایده های انتخاب رنگ دیگر وسایل خود به خود به ذهن شما خطور خواهد کرد. تنوع در طراحی داخلی از نکات خوب و برجسته می باشد، چرا که این کار باعث تغییر کلی در فضای اتاق بدون صرف هزینه های گزاف، می شود.

اندازه گیری دقیق ابعاد اتاق

قبل از اقدام به هرگونه خرید، ابعاد اتاق مورد نظر را اندازه گرفته و تمام جنبه ها از جمله محل قرار دریافت درب، راه پله ها و غیره را در نظر بگیرید. نکته مهمی که در هنگام خرید مبلمان باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب اندازه مناسب مبلمان مطابق با بلندی سقف می باشد. قبل از خرید هرگونه وسیله ای به تمامی جوانب آن از جمله تطابق پذیری آن با دیگر اِلمان ها فکر کنید.

ارائه چند نکته جالب در در طراحی مدرن

  • کاربرد را فدای ظاهر نکنید.
  • از وسایل تزئینی به میزان زیاد استفاده نکنید.
  • سعی کنید از توازن نامتقارن در طرح کلی و حتی خرید مبلمان استفاده نمایید.

ایده های طراحی خانه به سبک معاصر

  • از وسایل چشمگیر استفاده کنید، اما به یاد داشته باشید زیاده روی نکنید.
  • از اشکال هندسی استفاده کنید.
  • به دنبال وسایل منحصر بفرد باشید.

ایده ها طراحی خانه کلاسیک

  • در فضای خانه های کلاسیک همه وسایل باید قرینه و متوازن باشند.
  • از ایجاد یک مرکز کانونی غافل نشوید. توجه داشته باشید که سایر وسایل باید با توجه به این نقطه چیده شوند.
  • از متریال و رنگ های طبیعی استفاده نمایید.
  • ایجاد فضای چشم نواز در الویت قرار گرفته است.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: ساختمانچی
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 17193

به "نکات کاربردی انتخاب سبک دکوراسیون داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات کاربردی انتخاب سبک دکوراسیون داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید