مسواک سکته مغزی را دور می نماید

به گزارش بلاگ پو، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است مسواک زدن روزانه از ابتلا به سکته مغزی و سایر بیماری ها جلوگیری می نماید.

مسواک سکته مغزی را دور می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از دیلی میل، نتایج یک آنالیز جدید حاکی از آن است روزانه مسواک زدن از ابتلا به سکته جلوگیری می نماید.

این پژوهش که به تازگی انجام شده تأکید می نماید: بزرگسالان مبتلا به بیماری لثه دو برابر بیش از سایر افراد ممکن است دچار سکته مغزی شوند.

تحقیقات هشدار داده اند، بزرگسالان مبتلا به بیماری لثه که می توانند با مسواک زدن از عارضه های بیماری دهان و دندان جلوگیری نمایند، در معرض خطر سکته مغزی هستند.

محققان دریافتند افراد سالم با بیماری لثه دو برابر بیشتر احتمال انسداد شریان ها در مغز را دارند؛ اعتقاد بر این است که التهاب لثه با تأثیرگذاری بر جریان خون باعث فرایند کار شده و به آهستگی به عملکرد عروق خونی آسیب می رساند.

مطالعات همچنین نشان داده است که عفونت های لثه 3 فاکتور مهم در بدن را بالا می برد و در واقع ریز فاکتور های مشترک که بین بیماری های قلبی و عروقی وجود دارد باعث تشدید این بیماری می گردد و همچنین افرادی که به عفونت لثه مبتلا هستند بیش از 2 برابر احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی در آن ها افزایش پیدا می نماید.

براساس اعلام انستیتوی ملی تحقیقات دندانپزشکی و کرانیوفیزیال، یک نفر از هر 12 بزرگسال آمریکایی در محدوده سنی 20 تا 64 ساله مبتلا به بیماری پریودنتال هستند.

بیماری لثه با بسیاری از عوارض سلامتی از جمله سکته مغزی، دیابت و بیماری های قلبی مرتبط است؛ مؤسسه بهداشت انگلیس می گوید: بیماری های لثه حتی ممکن است در دوران بارداری باعث ایجاد مسائل در بارداری شده و در رشد زوال عقل نقش داشته باشد.

سوویک سن، نویسنده این پژوهش از دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای جنوبی در کلمبیا گفت: بیماری لثه یک عفونت مزمن باکتریایی است که بر روی ساختارهای نرم و سخت دندان تأثیر می گذارد و با التهاب همراه است.

انتهای پیغام/

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 20000

به "مسواک سکته مغزی را دور می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسواک سکته مغزی را دور می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید