طرز تهیه چند ماسک خانگی با پودر پوست پرتقال و پرتقال

به گزارش بلاگ پو، اگر کسی همین الان به شما بگوید سرم صورت چند صد دلاری برای پوست تان بخرید، شاید نخواهید چنین پولی پرداخت کنید. با این حال، شما هیچ مسئله ای برای تهیه ماسک صورت با پودر پوست پرتقال ندارید به خصوص اگر به اندازه محصولات گران قیمت شما به پوست تان یاری کند.

طرز تهیه چند ماسک خانگی با پودر پوست پرتقال و پرتقال

پودر پوست پرتقال از جهات مختلفی برای پوست شما مفید است. در ابتدا به دلیل داشتن خواص درمانی و معروف در طب سنتی که امروزه به دلیل روغن اساسی موجود در آن اغلب در محصولات زیبایی هم قرار می گیرد. این اغلب در ماسک های صورت و اسکراب یا لایه بردار صورت استفاده می گردد و دلایل زیادی وجود دارد که باید آن را امتحان کنید.

خواص پودر پوست پرتقال برای پوست

  1. سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است. آنها از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نمایند و علائم پیری را به تاخیر می اندازند.
  2. در مقابله با رادیکال های آزاد، ویتامین C پوست شما را درخشان می نماید و آن را جوان و درخشان می نماید و پوست پرتقال تقریباً دو برابر پالپ پرتقال، ویتامین C دارد.
  3. پوست پرتقال منافذ شما را مسدود می نماید، جوش های سرسیاه را برداشته و به درمان آکنه یاری می نماید.
  4. این ماده حاوی اسید سیتریک است که پوست را لایه برداری می نماید و لکه های تیره را سفید می نماید.
  5. می توانید از پودر پوست پرتقال برای درمان پوست آسیب دیده از خورشید بهره ببرید. روغن های اساسی موجود در پوست پرتقال دارای خاصیت ضد التهابی بوده و باعث تحریک پوست می شوند.
  6. فراوری سبوم را تنظیم می نماید و پوست مستعد آکنه را متعادل می نماید.
  7. پوست را نرم و صاف می نماید و رنگ چهره را یکدست می نماید.
  8. پوست پرتقال پوست شما را محکم و الاستیسیته می نماید. این کار باعث بهبود فراوری کلاژن، ترمیم پوست و بهبود میکروسیرکولاسیون می گردد.
  9. کلسیم موجود در پوست پرتقال به تجدید سلول های پوستی و بازسازی پوست یاری می نماید.
  10. ماسک های صورت با پودر پوست پرتقال پوست را سرزنده و تازه می نماید و آن را سالم، درخشان و پر از طراوت می نماید.

چگونه می توان پودر پوست پرتقال خود را تهیه کرد:

  1. چند پرتقال ارگانیک را پوست بگیرید. برای این کار از یک چاقوی تیز بهره ببرید و سعی کنید فقط قسمت های نارنجی، بیشترین لایه بیرونی پوست را بگیرید، بدون قسمت سفید (البته تا حد ممکن).
  2. قطعات پوست را به صورت یک لایه بر روی یک سینی پخش کنید و با پوشاندن آنها با پارچه ای نازک، آنها را از خاک و گرد و غبار محافظت کنید.
  3. بسته به دمایی که در معرض آن واقع شده است، 2 تا 5 روز طول می کشد تا پوست پرتقال خشک گردد. برای خشک شدن آن در 2 تا 3 روز، سینی را در زیر آفتاب (در طول تابستان) یا در نزدیکی رادیاتور و بخاری (در طول زمستان) قرار دهید.
  4. وقتی پوست پرتقال کاملاً خشک شد، آنرا درون مخلوط کن قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که آن را با دست های مرطوب لمس نکنید و مخلوط کن هم کاملاً خشک باشد. به سادگی تکه های پوست خشک را خرد کنید تا یک پودر خوب حاصل گردد.
  5. پودر پوست پرتقال خود را در یک ظرف شیشه ای تمیز و دربسته نگه دارید و آن را در جای خشک و سرد نگه داری کنید. اگر خوب ذخیره شده باشد باید چند ماه برای استفاده مفید باشد.

طرز تهیه ماسک صورت با پودر پوست پرتقال

پودر پوست پرتقال، اگرچه فواید زیادی برای پوست شما دارد اما می تواند پوست را تحریک کند. قبل از استفاده بر روی قسمت بیشتری از پوست خود، این محصولات را تست کنید.

به غیر از این، ماسک های صورت زیر مغذی، تمیز نماینده و جوان نماینده هستند و سریع و آسان تهیه می شوند. هنگامی که یکی از مناسب ترین را برای نوع پوست خود پیدا کردید، یقیناً می تواند به شما یاری کند تا بتوانید پوستی را که آرزویش را دارید، به دست آورید …

1. ماسک صورت روشن نماینده پوست با پوست پرتقال

  • 1/2 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
  • 2 قاشق غذاخوری برنج پخته شده
  • 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا

این ایده آل است برای زمانی که پوست شما خسته به نظر می رسد و احساس کم آبی می کنید. این ماسک باعث آرامش پوست شما شده، باعث پر شدن و انعطاف پذیری آن می گردد و درخشندگی شبنمی به چهره شما می بخشد.

برنج به آرامی پوست را تغذیه می نماید، آن را دوباره جوان می نماید و رنگ پوست شما را یکدست می نماید. ژل آلوئه ورا پر از رطوبت، ویتامین ها و آنتی اکسیدان هایی است که پوست آسیب دیده را ترمیم می نمایند و از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری می نماید.

ابتدا برنج پخته شده را له کنید تا خمیری یکدست گردد. دو ماده دیگر را اضافه نموده و همه را خوب مخلوط کنید. اگر ماسک صورت شما خیلی غلیظ است، ژل آلوئه ورای بیشتری اضافه کنید. اگر خیلی شل است، می توانید کمی آرد برنج اضافه کنید.

ماسک را روی صورت تمیز بمالید و 10 تا 15 دقیقه روی پوست بگذارید. در صورت لزوم دوباره بهره ببرید و با آب ولرم بشویید. کرم مرطوب نماینده صورت خود را در حالی که پوست شما هنوز کمی مرطوب است، بمالید تا در رطوبت بماند.

2. ماسک صورت پودر پوست پرتقال و ماست

  • 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
  • 2 تا 3 قاشق چایخوری ماست
  • 1 قاشق چایخوری پودر جو دوسر

این ماسک صورت باعث شفافیت پوست می گردد و منافذ آن کمتر دیده می گردد. همچنین در محو شدن جای لک های آکنه بسیار عالی است و چهره شما را یکدست می نماید.

ماست حاوی اسید لاکتیک است که پوست را لایه برداری می نماید و باعث صاف شدن و درخشش آن می گردد. پودر جو دوسر دارای خواص ضد التهابی قدرتمندی است که باعث تحریک و تسکین پوست می گردد.

برای تهیه این ماسک ابتدا ماست و پودر پوست پرتقال را با هم مخلوط کنید. فقط پودر جو دوسر را به اندازه کافی اضافه کنید تا خمیر یکدست گردد نه خیلی غلیظ و نه خیلی رقیق.

ماسک را روی صورت تمیز بمالید و روی پوست بگذارید.

10 دقیقه بعد با آب سرد بشویید. بلافاصله کرم صورت خود را بمالید، در حالی که هنوز پوست شما کمی مرطوب است.

3. تغذیه پوست با ماسک پوست پرتقال، شیر و عسل

  • 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
  • 2 قاشق غذاخوری شیر
  • 1 تا 2 قاشق چایخوری عسل

اگر به چیزی پر از مواد مغذی نیاز دارید که پوست شما را مرطوب نموده و تحریکات آن را تسکین می دهد، این ماسک برای شماست! همچنین پوست را آبرسانی می نماید و دوباره تقویت می نماید و براق می گردد.

شیر پوست را لایه برداری می نماید، نواقص پوستی را محو می نماید و چهره را یکدست می نماید. عسل از پوست محافظت می نماید، با آکنه و جوش های سر سیاه سر و کار دارد و از علائم پیری زودرس جلوگیری می نماید.

تمام مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید تا زمانی که خمیری یکدست اما رقیق بدست آورید. از پد پنبه ای استفاده نموده و آن را روی صورت خود بمالید و هر بار که پوستتان را خشک شد مجدداً بهره ببرید. بعد از 10 دقیقه، آن را بشویید و مرطوب نماینده بمالید.

4. پاک نماینده عمیق با پودر پوست پرتقال و خاک رس کائولن

  • 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
  • 2 قاشق چایخوری خاک رس کائولن
  • 2 قاشق غذاخوری چای سبز یا سفید

این ماسک سم زدای صورت باعث انسداد و تمیز کردن منافذ شما، جمع آوری روغن اضافی، تسکین پوست و تسریع فرایند بهبودی می گردد. این برای زمانی بسیار عالی است که احساس می کنید پوست شما چقدر کثیف است و پاک نماینده صورت شما نیز یاریی نمی نماید.

خاک رس کائولن به آرامی پوست را تمیز می نماید و پوست را نرم و صاف می نماید. چای سبز باعث تسکین التهاب آکنه می گردد. همچنین مملو از آنتی اکسیدان هایی است که پوست را محافظت و بازسازی می نمایند.

ابتدا مواد خشک را با هم مخلوط کنید. چای تازه و سرد شده را اضافه کنید و به اندازه کافی اضافه کنید تا یک خمیر یکدست و رقیق تهیه کنید که به راحتی بتوانید روی پوست آن را پخش کنید.

حدود 10 دقیقه ماسک را روی صورت خود بگذارید یا تا زمانی که آغاز به خشک شدن کند. بعد به خوبی با آب ولرم بشویید و مرطوب نماینده مناسبی بر اساس نوع پوست خود بمالید.

5. اسکراب صورت پودر پوست پرتقال

  • 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
  • 2 قاشق چایخوری شکر قهوه ای
  • 2 قاشق چایخوری روغن زیتون

پودر پوست پرتقال نه تنها در ماسک صورت بلکه در اسکراب هم باعث زیبایی پوست شما می گردد. به از بین بردن سلول های مرده پوست و طراوت پوست شما یاری می نماید و باعث صافی، جوانی و درخشندگی آن می گردد.

تا زمانی که از آنها زیاد استفاده نکنید، اسکراب صورت همچنین پوست شما را جوانسازی می نماید، آن را ترغیب می نماید تا خود را تازه کند و صاف، سالم و درخشان بماند. شما باید حداقل هفته ای یکبار از اسکراب صورت بهره ببرید.

برای تهیه این اسکراب، ابتدا مواد خشک را با هم مخلوط کنید. روغن زیتون را نیز اضافه کنید، فقط به اندازه ای که قوام مناسب را بدست آورد. در صورت تمایل می توانید روغن زیتون را با هر روغن طبیعی دیگری جایگزین کنید.

یک لایه نازک از اسکراب را روی صورت خود بمالید و چند دقیقه به خوبی ماساژ دهید. سپس با استفاده از یک پاک نماینده ملایم آن را بشویید. بلافاصله کرم صورت بمالید.

6. ماسک طراوت دهنده پوست پرتقال و خیار

  • 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
  • 2 قاشق غذاخوری خیار پوره شده
  • دو قطره از روغن مورد علاقه

در طول تابستان، هنگامی که پوست شما به نظر می رسد کسل نماینده و کدر است و احساس سستی و ناراحتی می کنید، این ماسک می تواند پوست را به زندگی بازگرداند. این ماده رطوبت، ویتامین ها و آنتی اکسیدان های زیادی را برای پوست شما فراهم می نماید و باعث می گردد مجدداً پر و انعطاف پذیر گردد.

خیار را پوره کنید. برای تهیه ماسک 2 قاشق غذا خوری خیار بردارید (می توانید بقیه را در یخدان یخ برای مصارف بعدی تبدیل به یخ کنید). دو ماده دیگر را اضافه نموده و مخلوط کنید.

ماسک را روی صورت تمیز بمالید. اگر پوست شما به سرعت آن را خشک می نماید، یک لایه دیگر را روی لایه اول بمالید. بعد از 20 دقیقه بشویید. بلافاصله مرطوب نماینده صورت را بمالید تا در رطوبت بماند.

7. اسکراب بدن شکر و پوست پرتقال

  • ½ فنجان شکر سفید
  • ½ فنجان شکر قهوه ای
  • 1 تا 2 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال درشت
  • ½ فنجان روغن نارگیل

درست مانند صورت، پوست بدن شما هر چند وقت یکبار به از بین بردن موارد اضافی نیاز دارد و این اسکراب بدن طبیعی یک روش مناسب برای مسرور کردن پوست شما است.

شکر یک ماده لایه بردار طبیعی است که رطوبت پوست شما را جذب می نماید و آن را به خوبی آبرسانی می نماید. همچنین باعث تحریک فراوری کلاژن می گردد. روغن نارگیل یکی از تغذیه نماینده ترین روغن های طبیعی است. قسمت های خشک را نرم می نماید پوست را احیا می نماید و به همین راحتی پوست نرم می گردد.

ابتدا همه مواد خشک را مخلوط کنید. روغن نارگیل را ذوب نموده و به مخلوط قبلی اضافه کنید. شما باید یک اسکراب بدن به دست آورید که بافت آن شبیه به ماسه مرطوب است.

از این اسکراب در طول دوش دریافت بهره ببرید تا تمام پوست بدن را آغشته کنید. اسکراب را با استفاده از شامپو بدن ملایم شستشو داده و لوسیون بدن را بمالید در حالی که هنوز پوست شما گرم و کمی مرطوب است.

8. ماسک صورت پودر پوست پرتقال و موز

  • 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
  • 2 قاشق غذاخوری موز پوره شده
  • 1 تا 2 قاشق چایخوری روغن بادام شیرین

این ماسک یکی از تغذیه نماینده ترین ماسک های صورت است که می توانید پیدا کنید. می توانید از آن برای مرطوب کردن عمیق پوست خشک یا چروک بهره ببرید و چهره خسته، کم آب و یا حتی پوستی که در برابر هوای شدید زمستان زبر شده است.

برای تسکین التهابات و تحریک کردن پوست هم عالی است.

تکه های موز را با چنگال له کنید تا هیچ تکه ای باقی نماند. دو ماده دیگر را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

ماسک را روی صورت تمیز و ترجیحاً بعد از اسکراب کردن صورت بمالید. حدود 15 دقیقه آن را روی صورت بگذارید. با استفاده از آب ولرم بشویید و مرطوب نماینده صورت را بمالید.

9. ماسک پاک نماینده پوست پرتقال و شیر

  • 1 قاشق چایخوری پودر پوست پرتقال
  • 1 تا 2 قاشق چای خوری آب پرتقال تازه
  • 2 قاشق غذاخوری شیر

این پاک نماینده صورت طبیعی گزینه مناسبی برای زمانی است که می خواهید پوست خود را از شستشو دهنده های صورت تجاری استراحت دهید. به آرامی پوست را تمیز می نماید، آن را محکم و جوان سازی می نماید و آن را نرم، روشن و درخشان می نماید.

هم شیر و هم آب پرتقال از نظر AHA دارای مقدار زیادی هستند. آنها سلول های مرده پوست را از بین می برند، لایه خشک و مرده پوست را برداشته، منافذ را مسدود و سفت می نمایند و پوست را دوباره پر نموده و ترمیم می نمایند.

تنها کاری که باید بکنید اینست که همه مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید. با استفاده از پد پنبه ای به صورت خود بزنید. حدوداً 5 دقیقه آن را به خوبی روی پوست خود ماساژ دهید، در صورت نیاز دوباره بهره ببرید. سپس آن را بشویید و بلافاصله مرطوب نماینده صورت بمالید.

همچنین می توانید با جایگزین کردن شیر با آب برنج، یک نسخه وگان از این ماده پاک نماینده صورت تهیه کنید.

10. تونر تقویت نماینده صورت با پوست تازه پرتقال

  • پوست تازه 1 پرتقال ارگانیک
  • 1 قاشق غذاخوری گیاه ویچ هازل
  • 1 فنجان آب جوش

لازم نیست پوست پرتقال را خشک نموده و آسیاب کنید تا از مزایای آن برای پوست خود بهره ببرید. در این دستور العمل از پوست پرتقال تازه استفاده می گردد. این ماسک از پوست شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می نماید، آن را سفت می نماید، منافذ عظیم شده را کوچک می نماید و خاصیت ضد پیری قوی دارد.

آب را به جوش آورده و از روی حرارت بردارید. پوست پرتقال را به قطعات کوچک خرد کنید، به آب داغ اضافه کنید، روی درب آن را بپوشانید و اجازه دهید یک شب بماند. صبح، مایع را صاف نموده و ویچ هازل را اضافه کنید.

می توانید تونر را درون یک بطری اسپری بریزید یا از پدهای پنبه ای برای زدن آن بهره ببرید. در هر صورت، آن را در یخچال نگهداری کنید. قبل از هر بار استفاده به خوبی تکان دهید، روی پوست تمیز بمالید و همواره از مرطوب نماینده صورت بعد از آن بهره ببرید.

می توانید روزانه از این تونر بهره ببرید تا چهره خود را به یاری یک لایه بردار ملایم تر و تازه کنید. اما از آن فقط در شب بهره ببرید. در طول روز، ممکن است حساسیت پوست شما به خورشید را افزایش دهد.

11. ماسک پاپایا و پرتقال

  • 1 عدد پرتقال
  • ربع میوه پاپایا

پالپ پرتقال و پاپایا را درون یک کاسه بریزید و با انگشتان یا برس خود آن را روی صورت و گردن تان بمالید. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست نگه دارید و بعد را از صورت خود بشویید. می توانید این ماسک را هر دو روز یک بار بهره ببرید.

این ماسک صورت ویتامین C و ویتامین A را برای پوست شما فراهم می نماید و نقاط تیره را روشن می نماید و درخشش به چهره شما می بخشد.

12. ماسک پرتقال و گیاه چریش

  • 2 قاشق غذاخوری خمیر برگ چریش
  • 2 قاشق غذاخوری پالپ پرتقال
  • 1 قاشق غذاخوری شیر سویا

خمیر چریش و پالپ پرتقال را با هم مخلوط نموده و شیر سویا را نیز به آن اضافه کنید تا یک خمیر یکدست درست گردد. خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید. آن را به مدت 15 تا 20 دقیقه بگذارید و به آرامی آن را با آب سرد بشویید. می توانید این ماسک را 3 تا 4 بار در هفته بهره ببرید.

این ماسک صورت گرفتگی منافذ را پاک نموده و جوش های صورت را کاهش می دهد. این محصول فراوری سبوم در پوست شما را کنترل می نماید و از ایجاد جوش پوست را محافظت می نماید.

13. ماسک آرد نخود و پرتقال

  • 2 قاشق غذاخوری آب پرتقال
  • 1 قاشق غذاخوری آرد نخود
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب

آب پرتقال را به آرد نخود اضافه کنید تا خمیری یکدست ایجاد گردد. آن را روی صورت خود بمالید و به مدت 20 دقیقه آن را به همان حال بگذارید. پس از خشک شدن، آن را با پد پنبه ای پاک کنید و بشویید. این ماسک را هفته ای دو بار بمالید.

این ماسک صورت ضمن حفظ تعادل pH پوست، صورت شما را تمیز می نماید. این ماسک ضد باکتری بوده و رنگدانه های پوست را کاهش می دهد.

14. ماسک چوب صندل و پرتقال

  • 1 قاشق غذاخوری پالپ پرتقال
  • 1 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل
  • 2 قطره آب لیمو
  • 2 قاشق غذاخوری گلاب

پالپ پرتقال و پودر چوب صندل را با هم مخلوط کنید. آب لیمو و گلاب را به آن اضافه کنید تا یک خمیر یکدست درست گردد.

آن را به مدت 10 دقیقه روی صورت خود بگذارید و بعد از خشک شدن آن را بشویید. این ماسک را هفته ای دو بار بمالید.

این ماسک صورت باعث درخشش فوری صورت می گردد و چربی اضافی آن را از بین می برد.

15. ماسک زردچوبه و پوست پرتقال

  • 1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال
  • کمی زردچوبه
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب

پودر پوست پرتقال و زردچوبه را در یک کاسه مخلوط نموده و گلاب را به آن اضافه کنید تا یک خمیر عالی درست گردد.

خمیر را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید برای مدت زمان 10 تا 15 دقیقه خشک گردد سپس آن را با انگشتان مرطوب در یک حرکت دایره ای مالش دهید. این ماسک را دو بار در هفته بهره ببرید.

این ماسک لک ها را از بین می برد و رنگ پوست شما را یکدست می نماید. به طور طبیعی ضد باکتری است و صورت شما را از زدن جوش محافظت می نماید.

16. ماسک Multani Mitti یا خاک رس قهوه ای و پوست پرتقال

  • 1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال
  • 1 قاشق غذاخوری خاک رس قهوه ای
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب

پودر پوست پرتقال و خاک رس را در یک کاسه مخلوط نموده و گلاب را به آن اضافه کنید تا یک قوامی مانند خمیر ایجاد گردد. آن را روی صورت و گردن خود بمالید و بگذارید 40 دقیقه خشک گردد. ماسک را به آرامی از صورت خود با آب پاک کنید. هفته ای یکبار از این ماسک صورت بهره ببرید.

این ماسک صورت عمیقاً صورت شما را تمیز می نماید و جوش های سر سیاه و سفید را از بین می برد. از پوست چرب و مختلط در برابر جوش زدن محافظت می نماید.

17. ماسک صورت گوجه فرنگی و پرتقال

  • 1/2 گوجه فرنگی
  • 1 قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال
  • 1 قاشق غذاخوری گلاب

گوجه فرنگی را پوره نموده و آن را به پودر پوست پرتقال اضافه کنید. گلاب را به مخلوط اضافه کنید و خمیری یکدست درست کنید. ماسک را روی صورت خود بمالید و بگذارید 10 دقیقه بماند. ماسک را با آب سرد بشویید.

می توانید این ماسک را هر روز بهره ببرید. این ماسک صورت لک را رفع نموده و فراوری چربی در صورت شما را کنترل می نماید. آکنه را درمان می نماید و سوختگی را هم رفع می نماید.

اکنون که تمام فواید پودر پوست پرتقال را برای پوست خود می دانید، 1 تا 2 بار در هفته از این محصولات زیبایی شگفت انگیز درمانی بهره ببرید تا همواره پوستی شفاف، زیبا و درخشان داشته باشید.

منبع:

bespotted

stylecraze

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: هفت گنج
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 30386

به "طرز تهیه چند ماسک خانگی با پودر پوست پرتقال و پرتقال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چند ماسک خانگی با پودر پوست پرتقال و پرتقال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید