طرح های جدید مبل خاکستری قهوه ای برای اتاق نشیمن و پذیرایی

به گزارش بلاگ پو، رنگ خاکستری قهوه ای یکی از رنگ های بسیار محبوب و دوست داشتنی برای تزیین دکور خانه های ایرانی است. از این رو مبل خاکستری قهوه ای یکی از بهترین گزینه ها برای چیدمان اتاق نشیمن و پذیرایی خانه های کلاسیک و سنتی محسوب می گردد. این رنگ خنثی و گرم نه خیلی قهوه ای است و نه خیلی خاکستری یا طوسی، بلکه دقیقا در وسط این دو رنگ قرار می گیرد. در این مطلب قصد داریم به معرفی طرح های زیبای مبل راحتی و استیل برای نشیمن و پذیرایی پرداخته و بیشتر در خصوص خاصیت رنگ خاکستری قهوه ای و انواع مکمل های آن صحبت کنیم.

طرح های جدید مبل خاکستری قهوه ای برای اتاق نشیمن و پذیرایی

انواع سایه های رنگ خاکستری قهوه ای

خاکستری قهوه ای یک رنگ خنثی است، اما سایه های متفاوتی دارد. برای مثال رنگ خاکستری قهوه ای گرم، مقداری تناژ صورتی و قرمز نیز در خود دارد در حالی که رنگ خاکستری قهوه ای سرد، تناژی مایل به زرد و سبز دارد. در نتیجه هنگام خرید مبل خاکستری قهوه ای باید به این موضوعات توجه داشته باشید تا مدلی را انتخاب کنید که بیشتر به دکوراسیون خانه شما بخورد. همانطور که می دانید و در مطالب پیشین زیاد راجب آن صحبت کردیم، تناژهای رنگ سرد بیشتر مناسب دکورهای مدرن و همچنین فضاهای کوچک هستند در حالی که دکورهای سلطنتی و کلاسیک باید از تناژهای رنگ گرم استفاده نمایند. رنگ های گرم، خانه های عظیم را دنج تر نشان می دهند و رنگ های سرد خانه های کوچک را دلبازتر و عظیم تر نشان می دهند.

هماهنگ کردن سایر المان های خانه با مبل

برای ایجاد تم رنگی واحد در خانه حتماً نیازی نیست دیوارهای خانه را رنگ کنید. با ست کردن چند المان اصلی در دکوراسیون خانه می توانید تم رنگ زیبا و واحدی در سرتاسر خانه ایجاد کنید. در خصوص موضوع این مطلب، ست کردن مبل خاکستری قهوه ای با رنگ پرده ها حالت واقعاً جالبی در دکوراسیون ایجاد خواهد نمود. برخلاف سایر رنگ های تیره، رنگ خاکستری قهوه ای، اصلا محیط خانه را سنگین و گرفته نشان نمی دهد، بلکه برعکس، این پرده ها فضای خانه را باز و بسیار لوکس و شیک نشان می دهد. بغیر از پرده می توانید رنگ کلاهک آباژورهای رومیزی یا ایستاده را نیز به رنگ مبلمان اتاق ست کنید.

قرار ست کردن تنازهای مختلف در کنار هم

یک راه چاره بسیار زیبا و اصولی دیگر برای ترکیب مبل خاکستری قهوه ای با چیدمان خانه، رنگ آمیزی دیوارها در سایه مخالف رنگ مبل است. برای مثال اگر رنگ مبل سایه روشن است، رنگ دیوار اتاق نشیمن یا پذیرایی بهتر است در سایه تیره تر انتخاب گردد. وقتی رنگ دیوار تیره باشد، مبلمان لوکس شما خود را بیشتر نشان می دهد. این موضوع برای سایر لوازم دکوری اطراف مبلمان نیز صادق است. البته این ترکیب در اتاق خواب خیلی بهتر جواب می دهد اما می توان به صورت تاکیدی آنرا در سالن خانه نیز اجرا کرد.

وقتی رنگ دیوار به سایه تیره و مایل به خاکستری انتخاب گردد، باید مشابه آن رنگ را در سایر بخش های اتاق نیز تکرار کنید. از آنجایی که رنگ مبل روشن انتخاب شده، قرار دادن چند کوسن رنگ تیره مشابه رنگ دیوار روی مبلمان، نتیجه ای فوق العاده زیبا در پی خواهد داشت. با این کار دکوراسیون خانه کاملاً هماهنگ و دارای هارمونی و معنا احساس خواهد شد.

انواع مکمل های رنگ خاکستری قهوه ای

آلویی یک مکمل عالی برای رنگ خاکستری قهوه ای است. این دو رنگ بقدری زیبا و عالی کنار هم قرار می گیرند که قطعا از نتیجه کار شگفت زده خواهید شد. آلویی معمولا به صورت تاکیدی در دکوراسیون خاکستری قهوه ای بکار می رود، یعنی بهترین نتیجه زمانی حاصل می گردد که رنگ خاکستری قهوه ای رنگ غالب دکوراسیون باشد و رنگ آلویی به صورت تاکیدی، مثل یک جایگاه راحتی تک نفره کنار مبل خاکستری قهوه ای قرار بگیرد. در کنار جایگاه می توانید رنگ پرده های اتاق نشیمن و پذیرایی را نیز به رنگ آلویی انتخاب کنید. از آنجایی که رنگ خاکستری قهوه ای خنثی است، تقریبا با هر رنگی خوب ست می گردد، اما اگر بدنبال بهترین نتیجه خصوصاً برای دکورهای کلاسیک هستید، حتما رنگ آلویی را مد نظر داشته باشید.

رنگ زرد و طلایی نیز از جمله رنگ هایی هستند که با ست مبل خاکستری قهوه ای خیلی خوب ست می شوند. این رنگ ها معمولا در پرده یا لوازم دکوری اطراف مبلمان انتخاب می شوند، مثل فریم طلایی تابلوی روی دیوار، یا آباژور پایه طلایی رومیزی کنار مبل.

رنگ نارنجی برای آنهایی که خواهان دکوری انرژی و جوانگرا هستند گزینه مناسبی برای ترکیب با رنگ خاکستری قهوه ای است. البته این رنگ فقط باید به صورت تاکیدی در کوراسیون استفاده گردد، مثل پرده و کوسن های روی مبل. اما اگر احساس می کنید همین مقدار نارنجی هم فضا را ناراحت نشان دادن و به عبارتی بر آن غلبه می نماید، می توانید از سایه های خنثی تر نارنجی بهره ببرید.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید، مبل خاکستری قهوه ای تقریباً در هر دکوراسیونی به خوبی خودنمایی می نماید، اگر در انتخاب رنگ مبل دچار شک شده و نمی توانستید بین قهوه ای یا خاکستری یکی را انتخاب کنید، بهترین انتخاب پیش روی شما، انتخاب رنگ خاکستری قهوه ای است. این رنگ با سایر رنگ های تاکیدی نیز بسیار خوب هماهنگ شده و برای ایجاد هر نوع دکوراسیونی از مدرن گرفته تا سلطنتی و کلاسیک کاربرد دارد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: اتاق
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 49255

به "طرح های جدید مبل خاکستری قهوه ای برای اتاق نشیمن و پذیرایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح های جدید مبل خاکستری قهوه ای برای اتاق نشیمن و پذیرایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید