سیاست فشار و تحریم آمریکا شانسی برای موفقیت ندارد

به گزارش بلاگ پو، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای عنوان نموده که سیاست فشار و تحریم آمریکا علیه کشورش شانسی برای موفقیت ندارند.

سیاست فشار و تحریم آمریکا شانسی برای موفقیت ندارد

به گزارش خبرنگاران، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه ای با شبکه یک روسیه سیاست فشار و تحریم های آمریکا علیه کشورش را بی اثر و ناپیروز ارزیابی کرد.

به نوشته خبرگزاری تاس، لاوروف در این خصوص گفت: سیاستی که ما شاهد اشکال مختلف آن هستیم هیچ شانسی برای پیروزیت ندارند و این مسئله جدیدی نیست.

وی در ادامه با اشاره به سیاست های جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا اضافه کرد: جو بایدن روی کار آمد و شروع به استفاده از تحریم ها علیه روسیه کرد، لفاظی ها را شدید تر کرد و به طور کلی در همه جبهه ها فشار اعمال کرد. این کار ها سالهاست که ادامه داشته اند.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین اعلام کرد که تحریم های آمریکا علیه روسیه حتی قبلتر از باراک اوباما، رئیس جمهور اسبق آمریکا هم وجود داشته است.

لارورف دقایقی پیش همچنین با تأکید بر رسیدن روابط روسیه و آمریکا به پایین ترین سطح گفت: چیزهایی که در مصاحبه [جو] بایدن رئیس جمهور آمریکا با شبکه اِی بی سی شنیدیم لفاظی هایی بی سابقه و شوکه کننده بود.

وزیر امور خارجه روسیه اضافه کرد، روابط روسیه و آمریکا از زمان روسای جمهور پیشین این کشور نیز رو به تیرگی گراییده بود.

لاوروف گفت: گاهی حدس هایی درباره اتحاد نظامی روسیه و چین صورت می گیرد. اولاً، یکی از مهم ترین سندهای [مشترک] ما تأکید دارد که اتحادمان جنبه نظامی نداشته و چنین هدفی را دنبال نمی کند.

او با اشاره به اینکه روسیه و چین به اتحادی نظامی مشابه ناتو نیازی ندارد، چنین اتحادی را برای دوره جنگ سرد مناسب دانست.

تنش های اخیر میان مسکو و واشنگتن پس از آن شروع شد که بایدن در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز، رئیس جمهور روسیه را قاتل خطاب کرد و با اتهام زنی به وی در مورد مداخله در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا تأکید کرد که اگر چنین چیزی ثابت گردد، پوتین باید تاوان سنگینی بدهد.

بایدن پیشتر همچنین در مصاحبه تفصیلی با شبکه ای بی سی نیوز با اتهام زنی علیه رئیس جمهور روسیه، گفته بود پوتین برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد.

ادعاهای جو بایدن بعد از انتشار گزارش جامعه اطلاعاتی آمریکا مطرح شد. در آن گزارش ادعا شده روسیه به وسیله نائبانش یک عملیات پیروز را برای نفوذ به حلقه نزدیکان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا راهنمایی نموده است.

تنش ها در روابط روسیه و آمریکا از سال ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع نموده است.

منبع: فارس

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 46205

به "سیاست فشار و تحریم آمریکا شانسی برای موفقیت ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست فشار و تحریم آمریکا شانسی برای موفقیت ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید