سروده های شاعر مشگین شهری در غیاب او منتشر شد

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در اردبیل، کَپه نَک لَر اؤلَنده اثر شاعر و نویسنده جوان مشگین شهری است که به ناگهان چشم از دنیا فروبست. این کتاب در سالروز تولد او، مقارن با سالگرد ازدواج وی، به همت همسر و همراهی دوستانش منتشر شده است.

سروده های شاعر مشگین شهری در غیاب او منتشر شد

مهسا عبدالعلی زاده، فعالیت ادبی خود را از سال 90 در انجمن های ادبی شهرستان مشگین شهر شروع کرد و به کمک اساتید و شاعران نامی این دیار، ابتدا به سرودن شعر پرداخت و با فاصله کمی، زیر نظر ایلقار موذن زاده و غفور امامی زاده خیاوی، وارد حوزه داستان نویسی هم شد.

شاهین مرادی، همسر این شاعر فقید در این باره گفت: در مدت دو سالی که از ازدواج ما می گذشت، بیشتر اوقات فراغت مهسا با مطالعه پر می شد. از 24 سالگی چیز جدیدی ننوشته بود؛ معتقد بود برای نوشتن هنوز به رشد کافی نرسیده و احتیاج به مطالعه بیشتری دارد. اعتقاد داشت که شاعر نباید شتاب کند، چرا که اثرِ چاپ نشده به شاعر تعلق دارد و اثرِ چاپ شده به مردم؛ پس باید دقت بیشتری صرف آن گردد.

وی افزود: پیشنهاد گردآوری و چاپ کتابی از آثار همسرم در مراسم ختم او و ازسوی ایلقار موذن زاده مطرح شد. پس از مراسم، پیشنهاد را با دیگر دوستان در میان گذاشتیم. نتیجه این شد که برای گرامیداشت و جاودانه ماندن نام وی، آثارش را منتشر کنیم؛ اما در بحث گردآوری آثار، با مشکلاتی روبه رو شدیم. از جمله اینکه خوانشِ خط شکسته مهسا قدری مشکل بود که به کمک دوستان، بالاخره این کار را به انتها رساندیم. پس از آن نیز فرایند اخذ مجوز کتاب، هم به سبب شیوع کرونا ویروس و هم اصلاحیه های اداره ارشاد، حدود 10 ماه طول کشید.

مرادی درباره شایعه خطای تشخیص پزشکی در فرایند درمان همسر فقیدش گفت: البته دلیل قطعی این ماوقع هرگز برای ما روشن نشد اما این فقط مربوط به روزهای اول بود. پس از آن، دکتر حریریان، متخصص مغز و اعصاب، که از پزشکان مشهور و نامی تبریز است، طبابت مهسا را بر عهده گرفت و تمام کوشش خود را انجام داد. در سومین ماهی که در کُما بود، با کوشش های دکتر، مهسا به هوش آمد. خبرش را با مسروری گرفتم و از بیمارستان به من اطلاع دادند که برای انجام آزمایش های ام. آر. آی و سی. تی. اسکن، حضور شما احتیاج است. به وقت مراجعه، حال مهسا را از خودش پرسیدم که با سر تأیید کرد. همه مسرور بودیم؛ اما متأسفانه همان شب، دوباره تشنج کرد و دیگر به هوش نیامد.

وی ادامه داد: قبل از حادثه، سرماخوردگی داشت و دو بار به پزشک مراجعه کردیم. ظهر روز 27 شهریور سال 97، به اظهار خودش، نسبت به روزهای قبل بهتر بود، اما عصر مادرم اطلاع داد که مهسا تشنج نموده است. بعد از اینکه او را در بیمارستان بستری کردیم، معین شد دلیل تشنج انفارکتوس مغزی بوده و متأسفانه خون لخته ای که به مغزش راه یافت، 6 ماه وی را به کما برد تا اینکه در ششمین روز سال 98 برای همواره چشم بر دنیا بست.

مرادی درباره کتاب حاضر نیز می گوید: کَپه نَک لَر اؤلَنده شامل همه شعرها و داستان هایی است که مهسا عبدالعلی زاده از 21 تا 24 سالگی نوشته و مضمون این شعرها عموما اجتماعی است.

به گفته وی، کَپه نَک لَر اؤلَنده به زبان ترکی، در 130 صفحه، از سوی نشر دنیزچین، در قطع رقعی به قیمت 26 هزار تومان منتشر شده است. ایلقار موذن زاده مقدمه ای بر این اثر آورده و زامان پاشازاده و عیسی زینی نیز در ویرایش کتاب، او را کمک نموده اند.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 43158

به "سروده های شاعر مشگین شهری در غیاب او منتشر شد" امتیاز دهید

2 کاربر به "سروده های شاعر مشگین شهری در غیاب او منتشر شد" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سروده های شاعر مشگین شهری در غیاب او منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید