زعفران دارای اثرات ضدسرطانی و محافظت از قلب است

به گزارش بلاگ پو، عضو مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: طبق مطالعات بالینی انجام شده روی زعفران، این ادویه معطر دارای فعالیت های بیولوژیکی مختلف از جمله اثرات ضد سرطانی، محافظت کنندگی عصبی، ضدالتهابی و محافظت کنندگی قلبی است.

زعفران دارای اثرات ضدسرطانی و محافظت از قلب است
مهدی ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگاران منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: زعفران یک گیاه دارویی مهم است که به خانواده زنبق تعلق دارد و استفاده از آن در طب سنتی به دوران باستان بر می شود.

وی اضافه کرد: ایران با سطح کشت حدود 105 هزار و 269 هکتار و فراوری 336 تن زعفران در سال بعنوان بزرگترین فراوری کننده زعفران در دنیا به حساب می آید و خراسان جنوبی ضمن کسب رتبه دوم فراوری زعفران در کشور، مرغوب ترین زعفران دنیا را فراوری می نماید.

عضو مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: محصولات طبیعی از جمله زعفران به عنوان منبع اصلی داروهای موثر به لحاظ داروشناسی نیز مورد توجه بوده و همچنان به عنوان منبعی پایدار در فراوری داروهای جدید مورد استفاده قرار می گیرند.

ابراهیمی با بیان اینکه استفاده از زعفران برای دستیابی به اهداف درمانی به دوران روم و یونان باستان برمی شود، توضیح داد: از زعفران برای درمان مسائل شکمی، نفخ، سرفه، کولیک، بی خوابی و بیماری قلبی، به عنوان داروی مسکن و همچنین آرامبخش استفاده می شده است.

وی با بیان اینکه زعفران باعث تسهیل هضم شده و روغن های فرار آن در درمان بی خوابی اثرات مفیدی دارد، اضافه کرد: از زعفران به طور وسیع در بهبود بیماری های کبد، کلیه، مثانه و همچنین در درمان وبا استفاده می شده است.

عضو مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی اظهار داشت: خواص درمانی زعفران محققین سراسر دنیا را مجذوب خود نموده است و تنها در طی چند دهه اخیر چندین مولکول از این گیاه جداسازی شده اند که دارای اهمیت دارویی فوق العاده ای هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه استفاده های دارویی سنتی از این گیاه توسط مطالعات علمی نیز مورد تایید قرار گرفته است، اضافه کرد: طبق مطالعات بالینی انجام شده روی زعفران، این ادویه معطر دارای فعالیت های بیولوژیکی مختلف از جمله اثرات ضد سرطانی، محافظت کنندگی عصبی، ضد التهابی و محافظت کنندگی قلبی است.

وی با اشاره به کوشش های انجام شده توسط محققین مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی در زمینه بهبود عملکرد و کیفیت و همچنین معرفی هرچه بیشتر طلای سرخ خراسان جنوبی، یادآور شد: کتاب آپوکاروتنوئیدهای زعفران که در ماه های اخیر توسط جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی منتشر شده است، کوششی در راستای معرفی مسیرهای بیوسنتز که ترکیباتی هستند که منجر به بروز اثرات دارویی و درمانی زعفران می شوند، است.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2493

به "زعفران دارای اثرات ضدسرطانی و محافظت از قلب است" امتیاز دهید

1 کاربر به "زعفران دارای اثرات ضدسرطانی و محافظت از قلب است" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زعفران دارای اثرات ضدسرطانی و محافظت از قلب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید