دستگیری شهروند آمریکایی به اتهام کوشش برای پیوستن به داعش

به گزارش بلاگ پو، دادستان های فدرال آمریکا می گویند مردی که قصد پیوستن به داعش داشته قبل از عزیمت به مصر در یکی از فرودگاه های آمریکا دستگیر شده است.

دستگیری شهروند آمریکایی به اتهام کوشش برای پیوستن به داعش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آمریکا گزارش داده اند یک شهروند این کشور که قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش داشته دستگیر شده است.

دادستان های فدرال می گویند الوین هانتر بورن ویلیامز 20 ساله قصد عزیمت به مصر از فرودگاه بین المللی سیاتل-تاکوما داشت که در یکی از گیت های خروجی بازداشت شد.

ویلیامز بعد از دستگیری پذیرفته با مأموران سرویس اف بی آی صحبت کند. او در بازپرسی ها گفته قصد داشته در داعش به عنوان مسئول اعدام یا مسئول تیربار فعالیت کند.

ویلیام به مأموران اف بی آی گفت: فرقی نمی کند شما با من چکار کنید. من برای کارم پاداش دریافت می کنم. من می خواهم بمیرم. ما مرگمان را از زندگی شما بیشتر دوست داریم.

ویلیامز به کوشش برای ارائه یاری های مادی به یک سازمان تروریستی خارجی متهم شده است. دادستان های فدرال می گویند چنانچه او مجرم شناخته گردد به تحمل حداکثر 20 سال حبس محکوم خواهد شد.

پایگاه خبری ای بی سی گزارش داده این شهروند سیاتل روز سه شنبه به صورت ویدئویی در دادگاه حاضر شده و برای رسیدگی بیشتر به پرونده اش برای او قرار بازداشت صادر شد.

دادستان های فدرال می گویند فدرال اولین بار زمانی که 16 سال داشت به دوستانش گفته بود قصد پیوستن به داعش را دارد و به همین دلیل، نخستین بار در آن موقع توسط اف بی آی تحت نظر قرار گرفته بود.

تحقیقات اولیه حاکی است او نوامبر 2020 به گروه داعش سوگند وفاداری یاد نموده و قصد داشته به فعالیت های این گروه تروریستی در خارج از مرزها ملحق گردد.

از زمان شروع جنگ در سوریه شمار زیادی از شهروندان کشورهای غربی برای پیوستن به گروه های تروریستی و افراطی روانه این کشور و عراق شده اند.

منابع اطلاعاتی غربی گزارش داده بودند بین سال های 2011 تا 2013 شمار شهروندانی که برای جنگ در سوریه روانه این کشور می شدند قابل نادیده گرفته شده بود، اما در سال 2014، با قدرت دریافت گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره تعداد این پیکارجویان به طور مرتب افزایش یافت.

دیده بان حقوق بشر سوریه که از گروه های نزدیک به معارضان سوریه است گزارش داده تا ماه مه 2020 بیش از 65 هزار پیکارجوی خارجی در سوریه کشته شده اند.

شمار افرادی که از آمریکا در صفوف گروه های تروریستی جنگیده اند تعیین نیست. اکتبر 2020 وزارت دادگستری آمریکا بیان کرد با موفقیت 27 شهروند آمریکایی را از عراق و سوریه به کشور بازگردانده است.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 50322

به "دستگیری شهروند آمریکایی به اتهام کوشش برای پیوستن به داعش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری شهروند آمریکایی به اتهام کوشش برای پیوستن به داعش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید