داور ایرانی الاصل فینال پرسپولیس شرف خود را در قضاوت زیر پا نمی گذارد

به گزارش بلاگ پو، داود رفعتی درباره شناخت خود از عبدالرحمان جاسم قطری، داور ملاقات پرسپولیس ایران و اولسان کره جنوبی در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: فینال سخت و حساس است، اما داور باتجربه ای که سابقه سوت زدن در بای های اینچنینی را داشته باشد، تحت تاثیر قرار نمی گیرد. برای پرسپولیس که اکنون تیم ملی کشورمان است آرزوی موفقیت می کنم، زیرا قهرمانی اش در آسیا دست آورد بزرگی برای فوتبال ایران دارد.

داور ایرانی الاصل فینال پرسپولیس شرف خود را در قضاوت زیر پا نمی گذارد

وی اضافه نمود: عبدالحرمان داور ایرانی الاصل قطری و 33 ساله است. از سال 2013 عضو فیفا شده و در جام جهانی 207 جوانان در کره جنوبی کنار من بود و به عنوان داور اصلی و VAR فعالیت می کرد. در پلی آف جام جهانی 2018 خدمتش بودیم. از لحاظ شخصیتی داور بسیار خوبی است و خُلق و خوی ایرانی دارد. خیلی وقت ها با من شوخی نموده و می گفت می خواهم به ایران بیایم و به ویژه بندرعباس را ببینم.

پیشکسوت داوری کشورمان اضافه نمود: در قطر به ویژه بازار این کشور افراد زیادی اهلیت ایرانی به ویژه بندرعباسی و بوشهری دارند. در این کشور خیلی راحت می توان حرف زد. البته به دلیل اینکه بازی در قطر برگزار می گردد معین است داور این کشور را برای فینال انتخاب می نمایند. قطری ها با هزینه زیاد مسابقات شرق و غرب را برگزار نموده اند و طبیعی بود چنین انتخابی صورت بگیرد. همانگونه که عبدالرحمان در سال 2019 فینال جام باشگاه های جهان را در قطر بین فلامینگو برزیل و لیورپول انگلیس قضاوت کرد.

رفعتی در تبادل نظر با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران توضیح داد: اگر بازی نهایی لیگ قهرمانان در ایران برگزار می شد و تیمی از کشورمان در آن حضور نداشت انتظار داشتیم داور ایرانی این مسابقه را قضاوت کند. در گذشته هم عبدالرحمان دلاور که اصالت شیرازی دارد و اهل بحرین است، بازی ایران و عمان را سوت زد. با این وجود جاسم در حال حاضر عضو کشور قطر است و پاسپورت این کشور را دارد. حتی در دوحه به جهان آمده است.

وی ادامه داد: حتی اگر داور بازی پرسپولیس و اولسان ایرانی هم بود قانون مدنظر قرار می گرفت. امکان داشت این داور از صمیم قلبش بخواهد یک تیم ایرانی قهرمان گردد، اما نمی توانست شرف خود را زیر پا بگذرد و به سود تیم ایرانی قضاوت کند. بی شک قضاوت عبدالرحمان جاسم هم مطابق قانون است، زیرا داور بسیار خوبی است و در جام های مختلف قضاوت نموده است. با توجه به اینکه بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و کونکاکاف تبادل داور می گردد برای قضاوت در مسابقات قاره آمریکای شمالی به مکزیک رفت و راموس مکزیکی هم در جام ملت های آسیا سوت زد. اطمینان دارم این داور باتجربه به راحتی فینال را سوت می زند.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: فرارو
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 39854

به "داور ایرانی الاصل فینال پرسپولیس شرف خود را در قضاوت زیر پا نمی گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داور ایرانی الاصل فینال پرسپولیس شرف خود را در قضاوت زیر پا نمی گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید