خبرنگاران معاون وزیر: مهارت زایی در حوزه گردشگری مذهبی ایران - عراق دنبال می گردد

به گزارش بلاگ پو، بغداد - خبرنگاران - معاون وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تفاهم این سازمان با استانداری نجف اشرف گفت که گردشگران مذهبی زیادی میان ایران و عراق تردد دارند و این تفاهم می تواند به مهارت زایی عوامل حوزه مربوطه و به دنبال آن ارتقای کیفیت خدمات به زائران منجر گردد.

خبرنگاران معاون وزیر: مهارت زایی در حوزه گردشگری مذهبی ایران - عراق دنبال می گردد

به گزارش دوشنبه شب خبرنگاران محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در سفر به عراق با همتای خود سند همکاری 5 ساله امضا کرد که بخش های اشتغال زایی، تبادل نیروی کار ماهر، افزایش سطح کیفی مهارت و تخصص در نیروهای کار، ایجاد مراکز آموزشی و تربیت نیروی متخصص و کوشش برای سرمایه گذاری در این زمینه از محورهای اصلی رایزنی های وی با مقامات عراقی بود.

همچنین در جریان سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نجف اشرف؛ مفاد سند 5 ساله همکاری ایران و عراق با ارتباط سازمان فنی و حرفه ای کشورمان و استانداری نجف اشرف جنبه عملیاتی به خود گرفت.

در همین ارتباط علی اوسط هاشمی رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور درباره جزییات محورهای گفت وگو و تفاهم از جمله مولفه مهارت در سند امضا شده و رایزنی سازمان تحت امرش با استانداری نجف اشرف،به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: شهر مقدس نجف بعنوان یک شهر زیارتی احتیاجمند ارتقای کیفی مهارت نیروهای کار و متخصص است که بخش عمده ای از اشتغال در این شهر مشاغل خدماتی است و با افزایش کیفیت کار، میزان گردشگری نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به بعضی مفاد تفاهمنامه امضا شده با استانداری نجف گفت: رایزنی های دو طرفه به توافقاتی منجر شد که در یکی از این توافقات 25 نفر از افراد معرفی شده از سوی استانداری نجف در زمینه های مختلف حوزه گردشگری تخصصی زیارتی آموزش خواهند دید تا این افراد در نهایت بتوانند مراکز آموزش و تربیت نیروی انسانی ماهر مطابق با استاندارد تاسیس نمایند.

هاشمی با تاکید بر مساله استاندارد سازی و توجه به ارتقای سطح کیفی مشاغل خدماتی گفت: برای رسیدن به استاندارد مطابق با معیارهای جهانی در زمینه های کاری، متخصصان در زمینه های فنی و حرفه ای می توانند با نخبگان حوزه های مختلف مانند صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی همکاری نموده به سطح استاندارد مورد نظر برسند.

معاون وزیر کار با تصریح بر اینکه در هر بخش مورد تقاضا مثل گردشگری این مراکز تخصصی برای آموزش و مهارت یابی برپا می شوند اضافه کرد: ایجاد مرکز تخصصی مجهز به نیروهای توانمند و مربیان با کیفیت برای تربیت کارآموزان و نیروهای کار متخصص از فرصت هایی است که با امضای سند 5 ساله ایجاد شده است.

هاشمی در ادامه از برگزاری دوره های آموزشی در هتل ها و رستوران های با کیفیت و دارای امکانات، درصورت تقاضا در شهرهای مورد احتیاج اطلاع داد.

وی با بیان اینکه امروزه به دلیل سرعت پیشرفت و تحول جهانی، مشاغل جدید و بدیع ایجاد می شوند گفت: به همین منظور یکی از ضرورت ها روی آوری به خدمات مجازی و نوآوری در این زمینه است تا با رفع کردن احتیاجی که آنهم مجازی خواهد بود، از سایر مشاغل که ممکن است با این پیشرفت راکد شود صیانت شود.

همچنین با توجه به سرعت تحولات، برای جلوگیری از بی تاثیر شدن مهارت، تنوع مهارت و نامحدود بودن آن دو مولفه لازم است.

به گفته هاشمی موضوع تفاهم استانداری نجف با سازمان آموزش فنی و حرفه ای به نفع دو طرف ایرانی و عراقی خواهد بود و باتوجه به زائران دوکشور سطح خدمات دهی به این جمعیت چند میلیونی افزایش خواهد یافت.

پیش از این نیز وزیر کار و تعاون کشورمان نیز در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران گفته بود: با توجه به نقش مهارت در دانش کار و اشتغال، همکاری در آموزش فنی و حرفه ای، بخشی از فعالیت های مورد همکاری طرف ایرانی و عراقی خواهد بود تا قواعد و قوانین مربوط به بازار کار مطابق با معیارهای جهانی تنظیم شود.

شریعتمداری با بیان اینکه زمینه های همکاری سند ایران و عراق عمدتا بر مسایل اشتغال زایی و مالی متمرکز است گفت: کوشش کردیم تا این همکاری ها را از نجف بعنوان شهری مقدس شروع کنیم که به همین دلیل عملیاتی شدن یادداشت تفاهم همکاری های مشترک میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای ایران با استانداری نجف از همین طریق سند 5 ساله از این استان کلید خورد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47034

به "خبرنگاران معاون وزیر: مهارت زایی در حوزه گردشگری مذهبی ایران - عراق دنبال می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر: مهارت زایی در حوزه گردشگری مذهبی ایران - عراق دنبال می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید