خبرنگاران عضو شورای تهران درباره مقابله با کرونا به شهردار نامه نوشت

به گزارش بلاگ پو، تهران - خبرنگاران- عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره مقابله با کرونا همزمان با سرانجام تعطیلات نوروز به شهردار تهران نامه نوشت.

خبرنگاران عضو شورای تهران درباره مقابله با کرونا به شهردار نامه نوشت

حجت نظری روز شنبه با انتشار متن این نامه خطاب به شهردار تهران گفت که در این نامه از شهردار تهران خواسته تا طبق سه مصوبه شورای شهر تهران در تاریخ های ششم، نوزدهم و بیست وپنجم اسفند ماه سال 98 برای مقابله کرونا و نیز بند 15 از ماده 55 قانون شهرداری ها مواردی را اجرا کند.

وی در این نامه، از اقدامات بخش های مختلف شهرداری تهران در مقابله با ویروس کرونا که مطابق با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران باعنوان الزام شهرداری تهران به انجام اقدامات لازم و فوری جهت افزایش تاب آوری شهر تهران برای پیشگیری و کاهش اثر ناشی از آلودگی ویروس کرونا اجرا شده، تشکر کرد.

وی دلیل نوشتن این نامه را برخی گلایه ها و پیشنهادهایی دانست که در این مدت از سوی شماری از شهروندان، کارکنان و نیز بازنشستگان شهرداری تهران به وی منتقل شده است.

نظری، در این نامه تأکید کرد که باتوجه به خاتمه تعطیلات نوروزی یکی از نگرانی های جدی، پیرامون افزایش حجم تردد و عبور و مرور در معابر پایتخت است که امیدوارم ستادملی مقابله با کرونا تصمیم تداوم تعطیلی تا خاتمه فروردین ماه را اتخاذ کند.

وی پیشنهاد کرد که شهرداری تهران در معابر و مناطق پرتردد، نسبت به افزایش فضای و محیط رفت و آمد عابران پیاده به شکل موقت اقدام کند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: نمونه ای از این اقدام در کشورهایی نظیر آلمان و اتریش به اجرا درآمده و موفقیت قابل توجهی هم داشته است که این موارد را به پیوست خدمت تان ارسال کرده ام.

پیشنهاد برای تردد در مترو

نظری ادامه داد: پیشنهاد می کنم فضای ورود و خروج در ایستگاه های مترو و به ویژه ایستگاه های پر رفت و آمد، جداسازی و با استفاده از المان های گرافیکی آشکارسازی شود.

وی عنوان نمود: به این شکل که راستا یا دری مخصوص برای ورود و راستای تعیین نیز برای خروج از این فضا از طریق رنگ کردن کف راستا تعیین شود.

نظری گفت: این امر سبب کاهش تماس مردم با یکدیگر و افزایش سرعت حرکت در نقاط دارای تراکم جمعیتی خواهد شد.

وی افزود: در داخل واگن های مترو نیز لازم است همواره سیستم تهویه روشن باشد.

کنترل جمعیت در فروشگاه های شهروند و میادین

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با تشکر از فروشگاه های شهروند و میادین میوه و تره بار شهرداری تهران، گفت: نگرانی هایی در مورد افزایش مراجعات به این مراکز و تجمع در آن ها وجود دارد.

وی گفت: تصاویری از برخی از میادین میوه و تره بار پایتخت در ایام نوروز منتشر شد که نشان دهنده تراکم بالای جمعیت بود.

نظری ادامه داد: به همین دلیل نیز باتوجه به اینکه هنوز زیرساخت کافی برای فروش اینترنتی مهیا نشده، لازم است حداقل سیستمی برای کنترل جمعیت داخل فروشگاه ها و این مراکز درنظر گرفته و اعلام شود که در حال حاضر، در هر واحد فروشگاهی چند نفر حضور دارند.

وی افزود: این امر منجر به اطلاع مردم از ساعات خلوت و تشویق ایشان به عدم تجمع و تراکم بالای جمعیت می شود.

نظری تاکید کرد که لازم است با خط کشی کف و نوارکشی، فاصله مناسب را میان مراجعه کنندگان ایجاد کنیم.

تجهیز زیر ساخت برای خرید و فروش اینترنتی

عضو شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان کرد که همان طور که اطلاع دارید، مصوبه ساماندهی مشاغل سیار و بی کانون نیز مدت هاست تصویب شده اما هنوز به طور کامل اجرایی نشده است.

وی گفت: پیشنهاد می کنم در این شرایط از رانندگان وانت بارها و دیگر مشاغل سیار که پیش تر در چرخه توزیع محصولات میوه و تره بار نقش داشته و در این ایام بیکار شده اند، استفاده شود.

به گفته نظری، این افراد می توانند به عنوان عرضه کنندگان محصولاتی که به شکل اینترنتی یا تلفنی از میادین میوه وتره بار خریداری شده اند فعالیت کرده و محصولات را بر اساس آموزش هایی که می بینند در طول روز به مشتریان برسانند.

وی تاکید کرد: بدیهی است که تجهیز و ارتقا زیرساخت ها برای فروش اینترنتی محصولات پس از فروکش بیماری کرونا نیز می تواند ادامه داشت باشد.

وی ادامه داد: واضح است که رعایت فاصله مناسب امری مهم در پیش گیری از ابتلا به کرونا است به همین منظور، از شهرداری تهران می خواهم که در فضاهای عمومی نظیر فروشگاه ها و مراکز خرید، ایستگاه های مترو و اتوبوس و ... آموزش هایی درمورد رعایت فاصله مناسب نصب کند و علاوه بر آن، در مراکز شلوغ از طریق خط کشی موقت در کف، چنین اقداماتی را انجام دهد.

پیشنهاد تعطیلی اماکن ورزشی تا خاتمه فروردین

این عضو شورای شهر تهران گفت: در مورد اماکن ورزشی شهرداری تهران، دریافت اجاره بها و شهریه ای که بعضا از سوی برخی شهروندان پرداخت شده، دغدغه ها و نگرانی هایی وجود دارد که باید حل شود.

وی افزود: لازم است با پیمانکاران این اماکن ورزشی در مورد اجاره بها تعامل صورت گیرد، همچنین لازم است سازمان ورزش در مورد شهریه های از پیش اخذ شده شهروندان نیز تمهیداتی را بیاندیشد.

نظری تأکید کرد: پیشنهاد و درخواست می کنم که اماکن ورزشی حداقل تا خاتمه فروردین ماه تعطیل بمانند.

استفاده از ظرفیت سازمانهای مردم نهاد

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در بحران کرونا، شهرداری تهران از ظرفیت و توان تشکل ها و سازمان های مردم نهاد و افراد داوطلب بی بهره نبود، اما متاسفانه تعامل مدیریت شهری با این تشکل ها و افراد کافی نبود.

وی گفت: این موضوعی است که از سوی فعالان چندین تشکل و سازمان مردم نهاد نیز به بنده منتقل شده است.

نظری عنوان نمود که این امر سبب شده تا حتی برخی هماهنگی ها که از سوی ستاد توان افزایی و حمایت از فعالیت سازمان های مردم نهاد شهر تهران اجرا شده بود، به نتیجه مطلوب نرسد.

وی تاکید کرد: لازم است که ترتیبی اتخاذ شود تا سمن ها و داوطلبان در این زمینه بیشتر مورد توجه قرار گیرند و از این ظرفیت عظیم علاوه بر اقدامات فیزیکی، در حوزه فرهنگسازی، آگاهی بخشی و فضای مجازی نیز می توان بهره برد.

وی تأکید کرد : تشکل ها و سازمان های مردم نهاد همچنین می توانند بازویی توانمند برای مدیریت شهری در کمک به افراد دارای فقر شدید، بی خانمان و ساکنان سکونت گاه های نامناسب باشند. نیک می دانید که توصیه در خانه بمانید، تازمانی که همه ارکان حکومت همت و اراده ای جدی برای حل مشکل فقرا نداشته باشند، برای این قشر اجرایی نخواهد شد.

وی افزود: در شرایط فعلی لازم است مدیریت شهری با تقویت مسئولیت پذیری اجتماعی، به ویژه در میان صاحبان بنگاه های تجاری و استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد، در این زمینه گام های موثرتر بردارد.

طرح ترافیک تا خاتمه کرونا لغو شود

نظری گفت: همچنین به نظر می رسد طرح ترافیک باید تا خاتمه این بیماری معلق شود یا لااقل به شکلی دیگر اجرا شود.

وی افزود: آن طور که اعلام شده، این طرح از 16 فروردین ماه دوباره اجرا خواهد شد و در این شرایط، باتوجه به اینکه بیشتر ادارات و ارگان ها نیز در مرکز شهر قرار دارند، کارمندان و مردم مجبور به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی خواهند شد.

عضو شورای تهران ادامه داد: پیشنهاد می کنم که تا زمان عادی شدن شرایط و خاتمه همه گیری کرونا، اجرای طرح ترافیک معلق شود یا در صورت نگرانی پلیس از ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر، حداقل امکان یک بار ورود و خروج رایگان و بدون جریمه برای تمامی پلاک ها در طول زمان اجرای طرح فراهم شود تا کارمندان و شهروندان کمتر از مترو و اتوبوس استفاده کنند.

انتقاد از نحوه اطلاع رسانی برنامه های شهری

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به اقدامات رسانه ای شهرداری گفت: شهرداری تهران تولیدات و اقدامات مفید و قابل قبولی انجام داده اما متاسفانه بعضا اصرار بر پخش انحصاری برخی از تولیدات با بخشی نگری در زیرمجموعه شهرداری یا عدم همکاری زیرمجموعه های شهرداری و نهادهای خارج از مجموعه مدیریت شهری در انتشار این تولیدات، سبب شده تا این اقدامات خوب، امکان عرضه و دیده شدن گسترده را از دست بدهند.

وی افزود: به عنوان مثال اطلاع رسانی مناسبی در مورد کنسرت های شبانه که با همت شهرداری اجرا شده صورت نگرفته و شمار قابل توجهی از شهروندان از برگزاری آن بی خبرند.

نظری گفت: ابهاماتی در مورد حجم اینترنت شهروندان برای تماشای این کنسرت ها نیز وجود دارد و متاسفانه اغلب پلتفرم های انتخاب شده برای پخش مخاطب را مجبور به عضویت می کنند.

ضرورت هماهنگی بخش های مختلف شهرداری

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: تولیدات دیگری نیز وجود دارد که از گوشه و کنار با خبر شده ام که از سوی شهرداری تهران اجرا شده اما اطلاع رسانی مناسبی در مورد آن انجام نشده و حتی سایت Tehran.ir به عنوان سایت اصلی شهرداری تهران نیز نسبت به آن ها توجه کافی نداشته است.

وی عنوان نمود: به نظر می رسد لازم است تمامی بخش های شورای شهر و شهرداری، هماهنگ با یکدیگر اقدام به انتشار این محتواها کرده و فضایی هم فراهم شود تا امکان انتشار تولیدات سازمان های مردم نهاد نیز از بسترهای مختلف مجموعه مدیریت شهری انجام شود.

ضرورت توجه جدی به کارکنان شهرداری

عضو شورای شهر تهران در این نامه درباره شرایط کارکنان و بازنشستگان شهرداری گفت: به خوبی در جریان مسائل اقتصادی و بدهی های به یادگار مانده از دوران مدیریت شهری قبلی هستم و می دانم که شرایط فعلی نیز زیان های اقتصادی فراوانی برای مدیریت شهری برجای گذاشته است.

وی گفت: با وجود این، لازم است به سلامت و معیشت کارکنان شهرداری تهران و افراد وابسته به شهرداری توجه جدی شود.

عضو شورای شهر تهران گفت: لازم است پیمانکاران از به کارگیری کارگران برای اموری نظیر رنگ آمیزی نرده و جدول و دیگر امور غیرضروری حداقل تا خاتمه فروردین ماه خودداری کنند.

وی ادامه داد که لازم است مشوق های اقتصادی برای کارکنان و نیز حمایت های معنوی از آنان و خانواده های شان انجام شود.

نظری افزود: پاکبان ها گروهی ویژه هستند که حتما باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

وی تأکید کرد که در مورد بازنشستگان هم باید تدابیری اتخاذ شود که تا حد امکان نیازی به مراجعه حضوری ایشان برای انجام امور اداری وجود نداشته باشد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: ایرنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 23200

به "خبرنگاران عضو شورای تهران درباره مقابله با کرونا به شهردار نامه نوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عضو شورای تهران درباره مقابله با کرونا به شهردار نامه نوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید