جشنواره ملی گردشگری تخت سلیمان در امسال برگزار می گردد

به گزارش بلاگ پو، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره ملی گردشگری تخت سلیمان تکاب در امسال اطلاع داد.

جشنواره ملی گردشگری تخت سلیمان در امسال برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، جلیل جباری مدیرکل میراث فرهنگی استان در اولین جلسه شورای برنامه ریزی توسعه آذربایجان غربی که در فرمانداری شهرستان تکاب برگزار گردید گفت: علیرغم پیشینه تاریخی تکاب متاسفانه هنوز این شهرستان یک موزه تخصصی ندارد.

جباری در این جلسه که به ریاست استاندار آذربایجان غربی برگزار گردید با اشاره به اقدامات این اداره کل در راستای توسعه گردشگری شهرستان تکاب گفت: ما برای توسعه زیرساختهای گردشگری شهرستان تکاب احتیاج به 50 میلیارد ریال داریم تا بتوانیم برای بخش عمده زیرساختهای گردشگری شهرستان هزینه کنیم تا در سال 98 به بهره برداری برسند.

او اضافه نمود: برای نمونه ما 1.5 کیلومتر از راه دسترسی به آبشار و آبگرم قینرجه برای آسفالت آماده شده و آمادگی داریم در صورت تخصیص اعتبارات لازم نسبت به تقویب زیرساختهای گردشگری چمن متحرک چملی گول و آبگرم احمد آباد و تخت سلیمان اقدام کنیم.

او اضافه نمود: در صورت تامین اعتبار به مبلغ 10 میلیارد ریال مرکز آموزش و ترویج صنایع دستی تکاب را در امسال به اتمام می رسانیم و با هدف توسعه هنر و صنایع دستی در اختیار هنرمندان این شهرستان قرار می دهیم.

او با اشاره به افزایش تقاضا برای راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی توضیح داد: در سال گذشته 6 واحد اقامتی بوم گردی به بهره برداری رسیده اند و برای 30 واحد بوم گردی متقاضی داریم که از این 30 واحد 10 واحد مربوط به تکاب است که در صورت همکاری بانکهای عامل و اعطا تسهیلات لازم شاهد افتتاح بقیه طرحها خواهیم بود.

جباری ادامه داد: ما برای مرمت و احیای دو اثر ارزشمند تاریخی قلعه دورباش و خانه اربابی اقدام نموده و با سرمایه گذار تواندمندی برای سرمایه گذاری در این بناها صحبت کردیم تا این بناها را تبدیل به اقامتگاه بوم گردی نمایند.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی به ساخت تابلوهای معرفی جاذبه ها اشاره نموده و گفت: ما در سطح استان اقدام به ساخت تابلوهای معرفی جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف نموده ایم و در این زمینه 3 میلیارد ریال اعتبار هزینه نموده ایم که در صورت تامین اعتبار می توانیم با نصف تابلوهای بیشتر بخصوص در شهرستان تکاب اقدام به معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان کنیم.

ب

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10757

به "جشنواره ملی گردشگری تخت سلیمان در امسال برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره ملی گردشگری تخت سلیمان در امسال برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید