تعطیلات بهمن کجا برویم؟

به گزارش بلاگ پو، تعطیلات چندروزه بهمن فرصت مناسبی برای سفرهای زمستانی است تا قبل از نوروز و آغاز سال نو شهر جدیدی را ببینید و تجربه ای تازه در خاطراتتان ثبت گردد. از آنجاییکه تعطیلات بهمن در اوج سرما و زمستان است، معمولاً مقصدهایی با آب وهوای گرم محبوبیتشان بیشتر است. از اینرو مناطق جنوبی ایران در تعطیلات بهمن میزبان مسافران بسیاری است.

تعطیلات بهمن کجا برویم؟

چند پیشنهاد برای سفر در تعطیلات بهمن

قشم، هنگام و هرمز؛ جزیره شگفتی ها

قشم با آب وهوای گرمش به مقصد زمستانی گردشگران معروف است. همین که هوا رو به خنک شدن می رود، مسافران هم راهشان را بهسمت جنوب کج می نمایند تا چند روزی را در قشم خوش آب وهوا بگذرانند. جزیرهی قشم از آن مقصدهایی ا ست که با همهی تعریف هایی که از زیبایی هایش می شنوید، فقط از نزدیک می توانید شگفتی واقعی اش را ببینید. جزیره ای که در سرتاسرش آثار فسیل های دریایی هزارانساله را میبینید و احساس میکنید در بخشی از تاریخ طبیعت قدم می زنید. درهی ستارگان، جنگل های حرا، تنگهی چاه کوه، جزیرهی ناز و اسکلهی کشتی سازی بخشی از دیدنی های جزیرهی قشم است که برای دیدنش باید تا جنوب ایران سفر کرد. جزیرهی هنگام و هرمز که نزدیک قشم واقع شده است، بسیار دیدنی و دلنواز است و ارزش دارد دستکم یک شب در آنجا بمانید.

جزیرهی هنگام با دلفین هایش و جزیرهی هرمز با خاک رنگارنگ و شگفت انگیزش، بین گردشگران ایرانی و خارجی معروف و محبوب است. بازدید از مراکز خرید قشم هم گزینهی خوبی است؛ اما پیشنهاد می کنیم از بازارها و دست فروش های محلی هم سوغات و صنایع دستی قشم را بخرید تا به اقتصاد مردم محلی یاری کنید. برای دیدن قشم می توانید مستقیم بلیط هواپیما بخرید و در فرودگاه قشم پیاده شوید یا از بندرعباس با اتوبوس دریایی خودتان را به این جزیرهی دیدنی برسانید. برای رفتن به جزیرهی هرمز و هنگام میتوانید از قایق و اتوبوس دریایی استفاده کنید. برای اقامت در قشم می توانید هتل رزرو کنید یا از اقامتگاه های بوم گردی اتاق بگیرید. برای آگاهی از نرخ تور قشم کلیک کنید.

جزیره کیش؛ چند روز استراحت مطلق

کیش جزیره کوچکی در آب های خلیج فارس، برای استراحتی چندروزه حرف ندارد. اگر از کارها و زندگی روزمره خسته شده اید و دوست دارید فقط استراحت کنید و خوش بگذرانید، در تعطیلات بهمن بلیط هواپیمای کیش را بخرید و خودتان را به این جزیرهی پرطرفدار برسانید. چتربازی، غواصی، قایقسواری و موجسواری از سرگرمی های آبی این جزیره است و هیجان تازه ای به روزتان میبخشد. کشتی یونانی، شهر زیرزمینی کاریز، خانهی مردم شناسی کیش، باغ پرندگان و پارک دلفین ها هم از جاهای دیدنی کیش هستند که خوب است در سفر چندروزه تان بهشان سر بزنید. کیش به مراکز خریدش هم شهرت دارد. برای خریدکردن و سوغاتی دریافت دستتان باز است. بازار پارس خلیج، مرکز خرید زیتون، بازار مروارید و پردیس فقط چند نمونه از مراکز خرید کیش هستند. برای اقامت هم هتل های کیش تنوع خوبی دارند؛ هم هتل های لوکس با امکانات ویژه پیدا می کنید و هم هتل های متوسط با قیمت های پایین. شما می توانید تور کیش را در این صفحه مشاهده کنید.

بوشهر؛ پرسه در تاریخ

اوج سرمای زمستان که می رسد، تازه سروکله نسیم خنک در بوشهر پیدا می گردد. زندگی در بوشهر در ماه های گرم سال بسیار سخت است، ولی اواخر پاییز و زمستان و اوایل بهار میزبان بیشترین مسافر است. تعطیلات بهمن هم انتخاب خوب دیگری برای سفر به بوشهر و بازدید از جاهای دیدنی اش است. بندر بوشهر به خانه ها و محله های تاریخی، عمارت های پررمز و راز، بازارهای محلی جذاب و ساحل دل انگیزش معروف است. حیف است تا بوشهر بروید و بین تمام این دیدنی ها پرسه نزنید. همهی اینها به کنار، شکم گردی در بوشهر را نمی گردد فراموش کرد؛ غذاهای جنوبی طبخشده با ماهی و میگو و ادویه های مخصوص که طعم بی نظیرشان را هیچ وقت فراموش نمی کنید. سفر به بوشهر هم با ماشین شخصی و هم اتوبوس امکان پذیر است؛ اما اگر می خواهید سریع تر به این گشت وگذار خاطره انگیز برسید، بلیط هواپیمای بوشهر بهترین گزینه است.

مشهد؛ زیارت و سیاحت در آرامش و خلوتی

مشهد همواره خوب است. شهر محبوب ما ایرانی ها که حال و هوایش، حال دل آدم را خوب می نماید. اما مشهد در زمستان چیز دیگریست. اگر تا به حال مشهد را فقط در تعطیلات تابستان یا نوروز دیده اید، باید این فصل را هم امتحان کنید که قطعا تجربه ای متفاوت است. نه آن شلوغی و ترافیک و ازدحام جمعیت را دارید و نه گرمای تابستان را.

زیارت حرم در این فصل سال راحت تر از زمان های دیگر است. اگر خوش شانس باشید و نم بارانی ببارد، در صحن حرم لذتی مضاعف خواهید برد. از طرفی قیمت هتل ها و پرواز در بهمن ماه و اسفندماه مناسب تر است و می توانید از پیشنهادهای ویژه تور مشهد بهره ببرید.

از طرفی شما فرصت بهتری دارید تا در مشهد ماجراجویی کنید. زیرساخت های گردشگری در این شهر بسیار خوب و قوی است و شما به هیچ وجه بیکار و بدون تفریح نخواهید ماند.

اگر اهل شکم گردی هستید، مشهد بهشت آمال شماست. در از حلیم پارس تا رستوران پسران کریم و شیشلیک شاندیز که حتی ثبت ملی شده در انتظار شماست. راهنمای شکم گردی در مشهد را در هیپومگ بخوانید.

چابهار؛ سفر به بندر همواره بهار

چابهار یا چهاربهار، همان طور که از اسمش پیداست، در همه فصل های سال آب وهوای مطلوبی دارد. تابستان ها نسیم خنک بهاری می وزد و زمستان ها بادهای ملایم هوا را بهاری می نماید. برای همین سفر به چابهار در تعطیلات 22 بهمن یکی از گزینه های سفرهای زمستانی است. اگر به چابهار سفر کردید، بازدید از قلعهی پرتغالی ها، کوه های مینیاتوری، تالاب صورتی، مسجدجامع دزک، موزه محلی چابهار، غارهای بانمسیتی و گِلافشان ها را نباید فراموش کنید. آب تنی و شنا در آب های خلیج فارس هم یکی از لذت های سفر به چابهار است. اگر ماهی و میگو دوست دارید، از غذاهای محلی چابهار هم نهایت لیذت را ببرید. چند رستوران معروف مثل بلوچ و رستوران تهرانی وجود دارند که غذاهای محلی چابهار را با کیفیت خوب سرو می نمایند. بلیط هواپیمای چابهار در هروقتی از سال پیدا می گردد و نگران اقامت هم نباشید؛ هتل های لوکس و هتل های ارزان چابهار، شما را از اقامت در این بندر دوست داشتنی راضی نگه می دارد.

اهواز؛ شهر شب زنده داری ها

اهواز از شهرهای گرم ایران است و تازه در زمستان هوا مطبوع و دل چسب می گردد. هرسال در تعطیلات بهمن مسافران بسیاری به اهواز سفر می نمایند تا در شهر شب زنده دار استان خوزستان، چند روز را دور از دغدغه های روزمره بگذرانند. اهواز به رود کارون و پل هایش، بازارهای زنده اش و خوراکی فروشی های محلی اش معروف است. گرمای هوا در طول روز و در بیشتر ماه های سال، مردم اهواز را به شب زنده داری عادت داده است. شب ها می توانید در خیابان های اهواز قدم بزنید، از جریان زندگی لذت ببرید و در بازار لشکرآباد، انواع فلافل و ترشی ها را مزه کنید. پل سفید، پل سیاه، پل طبیعت، دانشکدهی سه گوش، موزهی هنرهای معاصر اهواز، آرامگاه علی بن مهزیار اهوازی و کلیسای سورت مسروپ از مهم ترین دیدنی های اهواز هستند که نباید از آنها غافل شد. بلیط هواپیمای اهواز و هتل های اهواز همواره در دسترساند؛ اما در تعطیلات بهمن، به خاطر تعداد زیاد مسافران، بهتر است کمی زودتر برای رزرو اقدام کنید.

چند پیشنهاد دیگر برای سفر در تعطیلات بهمن

برخی از شهرهای ایران در فصل های دیگر هم جذاب و دیدنیاند؛ اما در این روزها هم می توانید به آن مناطق سفر کنید، بدون اینکه سرما اذیتتان کند.

شیراز: با اینکه بهار فصل سفر به شیراز و غرق شدن در بوی خوش بهارنارنج هاست، اما زمستان هم هوا آنقدر سرد نیست که نتوانید به آن سفر کنید.

کاشان: اردیبهشت های کاشان بین همهی ایرانی ها معروف است؛ فصل گلاب گیری و پرشدن عطر گل های محمدی در کوچهپس کوچه های قدیمی اش. اما تعطیلات بهمن را هم می توانید برای رفتن به کاشان و لذت از دیدنی هایش انتخاب کنید.

یزد: شب های زمستانی یزد به سرما معروف اند، اما در زمستان ها روزهایش هم گرم نیست. برای سفر به یزد، اواخر زمستان و اوایل بهار بهترین زمان است، اما در بهمن هم فرصت لذت بردن از شهر خانه های خشتی فراهم است.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: هیپوتریپ
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 10556

به "تعطیلات بهمن کجا برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعطیلات بهمن کجا برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید