تحویل واکسن کرونا با پهپاد

به گزارش بلاگ پو، هواپیماهای بدون سرنشین واکسن کووید-19را به مناطق دور افتاده آفریقا تحویل می دهند و وقتی به مقصد مورد نظر می رسند، محموله را در منطقه ای از پیش مشخص شده آزاد می نمایند تا واکسن ها با چتر روی زمین فرود بیایند.

تحویل واکسن کرونا با پهپاد

از اوایل ماه مارس، اولین تحویل واکسن کرونا با هواپیماهای بدون سرنشین در کشور آفریقایی غنا شروع شد. یک پهپاد 250 دوز از واکسن کووید-19 را با یاری یک چتر برای یک مرکز بهداشت روستایی فرستاد و اولین محموله از 36 محموله واکسن مورد نظر را در روز اول به سلامت به دست مردم رساند.

شرکت تحویل پهپادی زیپ لاین(Zipline) چندین سال است که در کشورهای مختلف آفریقایی فعالیت می نماید و زیرساخت های تحویل محموله با پهپاد را برای یاری به حمل و نقل تجهیزات پزشکی حیاتی به مناطق دور افتاده آماده نموده است. تحویل کیسه های خون با هواپیماهای بدون سرنشین در سال 2016 در کشور رواندا توسط این شرکت شروع شد و به سرعت به کشورهایی از جمله تانزانیا گسترش یافت.

هواپیمای بدون سرنشین این شرکت که به صورت سفارشی طراحی شده است، یک سفر رفت و برگشت 160 کیلومتری را با حداکثر 1.75 کیلوگرم بار انجام می دهد. این هواپیماهای بدون سرنشین بال ثابت می توانند به حداکثر سرعت 128 کیلومتر در ساعت برسند و با سرعت ثابت 101 کیلومتر در ساعت پرواز نمایند.

جدیدترین خدمت این شرکت تحویل واکسن با هواپیماهای بدون سرنشین شامل اولین واکسن های کرونا است که به عنوان بخشی از توافق نامه دنیای موسوم به کوواکس(COVAX) در آفریقا توزیع می گردد که یک ابتکار بین المللی برای یاری به دسترسی عادلانه به واکسن های کووید-19 در همه دنیا است.

اکنون پس از چند ماه برنامه ریزی، 600 هزار دوز واکسن آکسفورد، آسترازنکا در پایتخت غنا فرود آمد. در تاریخ 2 مارس اولین پهپاد از مپانیا در منطقه اشانتی در جنوب مرکزی غنا به پرواز درآمد. پس از 34 دقیقه پرواز، وارد آسوفوا شد که در حدود 70 کیلومتری آن قرار گرفته است. یک جعبه کوچک عایق بندی شده حاوی 25 ویال واکسن کووید-19 با چتر نجات در آنجا رها شد و فرود آمد و در عرض پنج ساعت 250 نفر واکسینه شدند. تا خاتمه آن روز هم 35 مورد دیگر تحویل پهپادی به مرکز بهداشتی آسووفوا انجام شد.

با حمایت چندین بنیاد و دولت غنا چندین شعبه از شرکت زیپ لاین در سراسر این کشور ایجاد شده است. تخمین زده می گردد که در حال حاضر حدود 1000 مرکز بهداشتی در این کشور توسط این سرویس تحویل آماده خدمت رسانی باشند.

کیتلین برتون از شرکت زیپ لاین معتقد است که این سیستم توزیع، امکان انتقال دقیق و سریع واکسن ها به مناطق دورافتاده را فراهم می نماید.،ایسنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 44890

به "تحویل واکسن کرونا با پهپاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحویل واکسن کرونا با پهپاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید