برآورد جمعیت یوزپلنگ های توران شاهرود 20 قلاده است

به گزارش بلاگ پو، عباسعلی دامن گیر در مصاحبه با خبرنگاران، هم زمان با روز ملی یوز ضمن بیان اینکه برآورد جمعیت یوزپلنگ های پارک ملی توران شاهرود 20 قلاده است، تأکید کرد: حفاظت از محیط زیست طی سال های اخیر و به خصوص در دولت جدید سعی نموده کوشش خود را برای افزایش امنیت حیات وحش مناطق تحت مدیریت، به خصوص مناطق مهم ازلحاظ استراتژیک و زیستگاه های منحصربه فرد، بهکار برد، لذا از ابتدای امسال تاکنون 14 قلاده یوزپلنگ روئیت و توسط دوربین ها ثبت و ضبط گردیده است.

برآورد جمعیت یوزپلنگ های توران شاهرود 20 قلاده است

وی اضافه کرد: افزایش چشم گیر میزان روئیت ها نشان می دهد اقدامات اجرا شده توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان سمنان منجر به افزایش تعداد دفعات مشاهده یوزپلنگ گردیده و تأییدکننده مؤثر بودن آن ها است.

اجرای فنسکشی در محور میاندشت

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان سمنان، گفت: افزایش پاسگاه های محیط بانی، ارتقای تعداد نیرو، خودرو، همچنین آموزش و فرهنگ سازی و تأمین آب و علوفه برای طعمه موردنیاز یوز شامل آهو، قوچ و میش از مهم ترین اقدامات انجام گردیده برای امنیت زیستگاه های یوزپلنگ در شاهرود است.

دامن گیر از حضور دام های اهلی در منطقه پارک توران به عنوان یکی از بزرگ ترین معضلات و تهدیدات یوزها نام برد و گفت: در امسال محیط زیست توانست با همکاری جوامع محلی و تشکل های مردمی تمامی سامانه های عرفی دامداران واقع در پارک ملی توران را خریداری و این پارک ملی را برای اولین بار از وجود دام اهلی خالی کند.

وی گفت: اجرای پروژه فنس کشی در جاده ترانزیتی میاندشت- عباس آباد به طول هشت کیلومتر در دو سوی محور به همراه ایجاد کری دور زیرگذر سبز ویژه عبور حیات وحش خصوصاً گونه ارزشمند یوزپلنگ آسیایی از دیگر اقداماتی است که محیط زیست برای جلوگیری از تلفات این گونه ارزشمند به کار می بندد.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1065

به "برآورد جمعیت یوزپلنگ های توران شاهرود 20 قلاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برآورد جمعیت یوزپلنگ های توران شاهرود 20 قلاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید