باغات تهران شناسنامه دار می شوند

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، علی محمد مختاری با اشاره به لغو مصوبه برج باغ ها در شورای شهر، اظهار کرد: شهرداری تهران درحال تهیه لایحه ای است تا باغ داران در عوض فکر کردن به سود ناشی از ساخت و ساز و قطع و خشکاندن درختان، با مشوق هایی برای کاربری های سازگار، باغ خود را حفظ نمایند.

باغات تهران شناسنامه دار می شوند

وی با اشاره به مسائل زیرساختی مالکان باغات از قبیل خشک شدن چاه های آب و تخریب قنوات، از یاری شهرداری تهران در این زمینه اطلاع داد و گفت: درمورد آبیاری و به زارعی این باغ ها، کارشناسی هایی انجام می گردد تا از خشک شدن درختان جلوگیری گردد.

به گفته مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تکمیل شناسنامه و تهیه پایگاه امدادی باغات و اراضی مشجر شهر تهران برای امکان پیشبرد صیانت از باغات در دستور کار سازمان بوستان ها قرار گرفته که ضمن شناسایی تمام اراضی مشجر شهر تهران، برای هر یک از آن ها شناسنامه شهرسازی مشتمل بر وضعیت موجود آن در طرح تفضیلی و شناسنامه اکولوژیکی؛ مشتمل بر تعداد درختان، نوع گونه، محیط، سن هر یک از گونه ها و وضعیت آبیاری ذکر می گردد.

مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران با اشاره به اینکه در پایتخت 5000 قطعه مشجر وجود دارد، مطرح نمود: برای 3428 پلاک شناسنامه تهیه گردیده و شناسنامه باقی این پلاک ها نیز با صدور مجوز ورود دادستان، تهیه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعدادی از باغات تهران به منظور حفظ و نگهداری، خریداری گردیده است، گفت: اخیرا به دستور شهردار تهران دو باغ در مناطق کم برخوردار 7 و 10 به مساحت 5 هزار و 5500 متر خریداری گردیده تا ضمن حفظ و نگهداری در اختیار مردم قرار گیرد.

مختاری با بیان اینکه سرانه فضای سبز در برخی مناطق با بافت فشرده مسکونی محدود است، گفت: افزایش سرانه فضای سبز این مناطق در دستور کار شهرداری تهران قرار گرفته و شورا نیز اعتبارات خوبی را برای آن، در نظر گرفته است. همچنین درآمد ناشی از جرایم باغات در مناطق کم برخوردار هزینه می گردد تا سرانه فضای سبز به سطح قابل قبولی برسد.

وی توضیح داد: درحوزه نظارت نیز با توجه به راه اندازی سامانه کمیسیون ماده 7، تمام امور باغات رصد گردیده تا از بروز تخلف ممانعت گردد. بر این اساس تمام مناطق شهری موظف هستند اقدامات لازم را به منظور صیانت از باغات انجام دهند. درصورت اهمال مالکان در نگهداشت باغ، در مرحله اول اخطار داده می گردد و در مرحله بعد با مجوز دادستان، با متخلفان از طریق مراجع قضایی برخورد می گردد.

به گفته مختاری، برای حفظ و نگهداشت باغات در اختیار ارگان ها نیز براساس نشست های اجرا شده و بنیاد مستضعفان آمادگی هرگونه همکاری در این زمینه را گفت.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 1402

به "باغات تهران شناسنامه دار می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باغات تهران شناسنامه دار می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید