اشتغال بیش از 34 هزار مددجو در شش ماهه نخست سال جاری

به گزارش بلاگ پو، به گزارش خبرنگاران، حجت الله عبدالملکی با اعلام اجرای الگوی جدید کسب وکار در کمیته امداد گفت: این الگو مبتنی بر دو نظام است؛ اصلاح الگوهای سنتی (نظام راهنمایی شغلی) و بهره برداری از الگوهای نوین (نظام راهبری شغلی). در نظام راهنمایی شغلی، ارتقای نیروی انسانی، چابک سازی ضوابط و قوانین، افزایش انگیزه و نظارت هوشمند و کیفی در دستور کار قرارگرفته است.

اشتغال بیش از 34 هزار مددجو در شش ماهه نخست سال جاری

وی درباره نظام راهبری شغلی هم شرح داد: 51 طرح در این زمینه به طور آزمایشی در ده استان با یاری نیروهای جهادی دانشگاهی در حال انجام می گردد.

عبدالملکی با اعلام اینکه در شش ماهه نخست سال جاری از محل تبصره 16 بودجه 97 و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت 28 هزار و 700 طرح اشتغال برای مددجویان کمیته امداد اجراشده است گفت: با اجرای این طرح ها 34 هزار و 400 فرصت شغلی برای افراد تحت حمایت ایجادشده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای این تعداد فرصت شغلی 549 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است اضافه کرد: از این رقم 365 میلیارد تومان از محل منابع بانکی و 174 میلیارد تومان از محل منابع کمیته امداد تأمین شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد درباره اشتغال پایدار مددجویان روستایی گفت: تاکنون دو هزار و 700 میلیارد تومان طرح در سامانه ثبت شده است که از این تعداد هزار و 500 میلیارد تومان طرح به بانک ها ارجاع شده است. تاکنون 31 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه سال جاری سه نوع آموزش مقدماتی، مهارتی و پایدارسازی در دستور کار قرار گرفته است گفت: سال جاری باید 167 هزار نفر در این سه زمینه آموزش می بینند که از این رقم تاکنون 42 درصد محقق شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد با تأکید بر ارتقا کیفیت دوره های آموزشی اضافه کرد: در شش ماهه نخست سال جاری سه هزار و 800 فرصت شغلی به وسیله موسسه های کاریابی برای مددجویان فراهم شده است.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 2281

به "اشتغال بیش از 34 هزار مددجو در شش ماهه نخست سال جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال بیش از 34 هزار مددجو در شش ماهه نخست سال جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید