از چه جاذبه های تاریخی ای در رم باید بازدید گردد؟

به گزارش بلاگ پو، شهر زیبای رم که به شهر ابدی هم معروف است، روزگارانی پایتخت امپراطوری های بزرگی در جهان بوده است و قدمتی 2500 ساله دارد. وجود بناهای تاریخی و موزه های بی نظیر در این شهر باعث شده تا به یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری اروپا تبدیل گردد. به این معنا که در این میان، با کلکسیونی از جاذبه های تاریخی رم روبرو هستیم و بنابراین دادن لقب شهر ابدی به این شهر، بیراه نیست. در این مطلب از خبرنگاران چند جاذبه دیدنی تاریخی این شهر خاص را به شما معرفی می کنیم. همراه ما باشید:

از چه جاذبه های تاریخی ای در رم باید بازدید گردد؟

میدان روم، با وجود پراکندگی خرابه های گیج کننده مرکز ویژه نمایش رم باستان می باشد و منطقه ای عالی از قصرهای سلطنتی و فضاهای عمومی پر جنب و جوش است. این مکان که در اصل، زمین دفن اتروسک بوده، برای اولین بار در قرن 7 قبل از میلاد، توسعه داده شد، که در حال گسترش در طول زمان بعنوان مرکز اجتماعی، سیاسی و تجاری امپراتوری روم می باشد. مناظر برجسته شامل آرکو دی ستیمیو سورو، curia و کاسا دله وستالی می گردد.

همچون بسیاری از تحولات شهری مهم رم، میدان، پس از سقوط امپراتوری روم، تخریب شد تا در نهایت، به عنوان چراگاه مورد استفاده نهاده شد. در قرون وسطی، به عنوان کامپو Vaccino (مزرعه گاو) شناخته شده و بخاطر سنگ ها و مرمرهایش، مورد غارت گسترده ای نهاده شد. منطقه، بطور سیستماتیک در قرون 18 و 19 حفاری شده و تا به امروز، ادامه داشته است.

با ورود از لارجو دلا سالارا Vecchia می توانید به طور مستقیم از Palatino یا به وسیله ورودی در نزدیکی آرکو در دی تیتو، وارد شوید و سر تمپیو دی آنتونینو فائوستینا را در سمت چپ خود می بینید.

کلیسای Fulvia Aemilia بنایی با قدمت 179 سال قبل از میلاد سالن عمومی طویل 100 متری با نمای ایوان دو طبقه ای می باشدو

در خاتمه راستا، به ویا ساکرا خواهید رسید، که شاهراه اصلی میدان و تمپیو دی گیولیو چزاره (معروف به تمپیو دل دیوو جولیو) است. ساخته شده توسط آگوستوس در 29 سال قبل از میلاد، این بنا، نشانه جایی است که ژولیوس سزار سوزانده شده است.

با حرکت به راست ویا ساکارا، به Curia می رسید، صندلی اصلی مجلس سنای روم. این ساختار انبار مانند، در مناسبت های مختلف بازسازی شد، قبل از اینکه به کلیسا در قرون وسطی تبدیل گردد. آنچه امروز می بینید، ساختار 1937 بازسازی شده بگونه ای است که در زمان سلطنت دیوکلسین بوده است.

در مقابل Curia، و پنهان شده در داربست ها، لاپیس نیجر واقع است، تکه بزرگی از سنگ مرمر سیاه که پوشش آرامگاه رومولوس بوده.

در انتهای میا ساکارا، آرکو دی Settimio سورو با ارتفاع 23متر به امپراتور eponymous و دو پسر آو، کاراکالا و ختافه اختصاص یافته است. این بنا در 203 میلادی به مناسبت گرامیداشت روز پیروزی روم بر پارتیان ساخته شد.

در مقابل قوس، باقی مانده Rostri واقع شده، بالکن استادانه درست شده که در آن شکسپیر، با مارک آنتونی، سخنرانی معروفش با نام دوستان، رومی ها، هموطنان … را اجرا کرد. در مقابل اینجا، Colonna دی فوکا (ستون Phocus) به سمت بالا ادامه دارد، جایی که زمانی میدان اصلی میدان بود، یعنی پیازا دل فورو.

هشت ستون گرانیتی که در پشت Colonna بالا می فرایند، کل به جامانده تمپیو دی ساتورنو هستند، که معبد مهمی بوده که به عنوان خزانه دولت، باقی مانده است. در پشت آن (از شمال به جنوب) این بناها قرار دارند: خرابه های تمپیو دلا کونکوردیا، تمپیو دی وسپاسیان، و پورتیکو دگلی دئی Consenti.

از راهی که موازی با ویا ساکرا می رود، از خرابه های پر از درخت کلیسای Giulia عبور می کنید، که ساختش توسط ژولیوس سزار شروع شده و توسط آگوستوس، تکمیل شد.

در انتهای قصر سلطنتی، سه ستون از 5 قرن قبل از میلاد باقی مانده اند. در این حوالی، چیسا دی سانتا ماریا Antiqua قرن 16 ام، قدیمی ترین کلیسای مسیحی در میدان است.

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

منبع: الی گشت
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 19261

به "از چه جاذبه های تاریخی ای در رم باید بازدید گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از چه جاذبه های تاریخی ای در رم باید بازدید گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید