آموزش پاک کردن لکه خون تازه و خشک شده از روی پارچه

به گزارش بلاگ پو، لکه خون را اگر به درستی از روی لباس یا پارچه تمیز نکنید، ممکن است به بافت پارچه نفوذ نموده و دیگر پاک نشود. در اینجا روش های کاربردی برای پاک کردن لکه خون تازه و لکه خون خشک شده از روی لباس و پارچه وجود دارد.

آموزش پاک کردن لکه خون تازه و خشک شده از روی پارچه

ممکن است بینی شما خون بیاید و روی لباس هایتان بریزد و یا دست شما زخمی بگردد و لباس یا هر سطح دیگری را خونی کند. در این مواقع بهتر است به محض این که خون روی لباس یا هر سطح دیگری ریخت آن را پاک کنید. اما نگران نباشید زیرا می توانید خون خشک شده را نیز تمیز کنید. خبرنگاران روش تمیز کردن خون تازه و خون خشک شده از روی پارچه را به شما می آموزد.

تمیز کردن لکه خون تازه از روی پارچه

1- در اسرع وقت، لکه ها را از پشت پارچه با آب سرد بشویید. دقت کنید که از آب سرد برای شستن آن بهره ببرید. از آب گرم استفاده نکنید، زیرا باعث می گردد لکه خون روی پارچه تثبیت گردد. این کار را می توانید با توجه به روش هایی که پایین ذکر شده است انجام دهید.

2- لکه های عظیم را با آب اکسیژنه تمیز کنید. آب اکسیژنه را مستقیما بر روی لکه خون بریزید و 20 تا 25 دقیقه صبر کنید، سپس باقی مانده آن را با یک حوله کاغذی به آرامی پاک کنید. اگر در خانه آب اکسیژنه ندارید، سرکه سفید نیز جایگزین مناسبی برای آن خواهد بود.

نکته: نور می تواند آب اکسیژنه را به آب تبدیل کند. اگر اتاق شما بسیار روشن است، برای جلوگیری از این اتفاق، پارچه را با پلاستیک پوشانده، سپس یک حوله تیره روی آن پهن کنید. حوله منطقه لکه دار را از نور محافظت می نماید و پلاستیک از نفوذ آب اکسیژنه به حوله جلوگیری می نماید.

3- یک شیشه پاک کن حاوی آمونیاک را امتحان کنید. محلول شیشه پاک کن را بر روی لکه اسپری نموده و 15 دقیقه صبر کنید، سپس از پشت پارچه آن را با آب سرد بشویید.

4- از آمونیاک رقیق شده برای لکه های عظیم و عمیق بهره ببرید. یک قاشق غذا خوری آمونیاک و یک فنجان (240 میلی لیتر) آب سرد را در یک بطری آبپاش بریزید. سپس درب بطری را ببندید و آن را مخلوط کنید.

بعد محلول را روی لکه اسپری نموده و 30 تا 60 دقیقه صبر کنید. باقی مانده مواد را با یک پارچه تمیز کنید، سپس پارچه را در آب سرد بشویید.

اخطار: برای تمیز کردن پارچه های رنگی مراقب باشید، زیرا آمونیاک ممکن است پارچه های رنگی را محو یا سفید کند.

5- از خمیر جوش شیرین بهره ببرید. یک قسمت جوش شیرین را با دو قسمت آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید. سپس لکه خون را با آب خیس نموده و خمیر را بر روی لکه بمالید.

اجازه دهید که پارچه خشک گردد، بهتر است پارچه در نور خورشید خشک بگردد. بعد با مسواک روی لکه بکشید و پارچه را در آب سرد بشویید. برای این کار می توانید از نشاسته ذرت یا آرد ذرت نیز بهره ببرید.

همچنین بخوانید: روش تمیز کردن دیوار گچی از لکه های مختلف

پاک کردن لکه خون خشک شده از روی پارچه

1- پارچه یا لباس را بیرون بیاورید و لکه را چند ساعت یا یک شب در آب سرد خیس کنید. خیساندن در آب سرد باعث کاهش رنگ لکه خون خشک شده می گردد. همچنین می توانید پارچه را در ماشین لباسشویی بشویید. برای این کار از آب سرد و مواد شوینده خفیف بهره ببرید.

این کار لزوما لکه را پاک نمی نماید، اما به کمرنگ شدن آن یاری خواهد نمود. این کار را می توانید همراه با روش هایی که پایین ذکر شده است انجام دهید.

به یاد داشته باشید لکه خون ممکن است دائمی شده باشد، به خصوص اگر در خشک کن قرار گرفته باشد. لکه های حرارت دیده روی پارچه تثبیت می شوند.

2- از سرکه سفید بهره ببرید. برای پاک کردن یک لکه خون کوچک ابتدا کاسه را با سرکه پر کنید، سپس قسمت لکه دار پارچه را در کاسه قرار دهید. برای پاک کردن یک لکه عظیمتر، ابتدا یک دستمال کهنه یا پارچه را زیر لکه قرار دهید و سپس سرکه را روی آن بریزید.

30 دقیقه صبر کنید (برای هر دو لکه کوچک و عظیم) سپس پارچه را به طور معمول با آب سرد شستشو دهید.

3- از مواد شوینده و آب برای لکه خون کم بهره ببرید. در یک فنجان کوچک، یک قسمت مواد شوینده و 5 قسمت آب بریزید و آن را مخلوط کنید. سپس محلول را روی لکه قرار دهید و با یک برس نرم روی آن بکشید و 10 تا 15 دقیقه صبر کنید. لکه را با یک اسفنج مرطوب یا دستمال پاک کنید و بعد با یک دستمال کاغذی سفید آن را خشک کنید.

4- از آب اکسیژنه برای از بین بردن لکه های عمیق و سخت بهره ببرید. مقداری از آب اکسیژنه را روی لکه بریزید و به آرامی با یک برس نرم یا قلم مو روی آن بکشید. 5 تا 10 دقیقه صبر کنید، سپس لکه را با یک اسفنج مرطوب یا پارچه تمیز پاک کنید و با یک دستمال کاغذی آن را خشک نمایید.

ابتدا آب اکسیژنه را روی یک قسمت دور از چشم پارچه های رنگی تست کنید و بعد از آن استفاده نمایید. آب اکسیژنه ممکن است پارچه های رنگی را از بین ببرد یا آن ها را سفید کند.

می توانید از آمونیاک به عنوان آخرین گزینه بهره ببرید، اما از ریختن آن روی پارچه های رنگی اجتناب کنید.

5- بعد از هر روش پاک کردن لکه خون، پارچه یا لباس خود را با آب سرد و یک مواد شوینده ملایم بشویید و بگذارید خشک بگردد. پارچه را در خشک کن قرار ندهید، آن را آویزان کنید تا در نور خورشید خشک گردد.

لکه های خون ممکن است کاملا پاک نشوند. اگر این رخ داد، به سادگی فرآیند پاک کردن لکه را تکرار کنید. برای پارچه های سفید می توانید از مواد سفید کننده بهره ببرید.

همچنین بخوانید: روش پاک کردن لاک تازه و لاک خشک از روی فرش

برگرفته از: Wikihow

گروه خانه داری خبرنگاران

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: setare.com
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 41062

به "آموزش پاک کردن لکه خون تازه و خشک شده از روی پارچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش پاک کردن لکه خون تازه و خشک شده از روی پارچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید