آمادگی عراق برای تعطیلی اردوگاه های آوارگان

به گزارش بلاگ پو، دولت عراق برای تعطیلی تمامی اردوگاه های موجود در این کشور که پناهندگان و آوارگان داخلی را در خود اسکان داده اند، آماده می گردد.

آمادگی عراق برای تعطیلی اردوگاه های آوارگان

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، سایت کابینه عراق با انتشار بیانیه ای اعلام نمود: طرح تعطیلی اردوگاه ها شامل فراهم کردن خدمات شهری مناسب و بهبود زیرساخت ها از جمله بازسازی خانه های تخریب شده و ساخت خانه هایی نسبتا ارزان است تا آوارگان داخلی بتوانند با آزادی به خانه های خود بازگردند.

تعطیلی اردوگاه های آوارگان از مهمترین بخش های برنامه های دولت عراق است که مصطفی الکاظمی، نخست وزیر این کشور ارائه نموده و در آن بر لزوم جذب حمایت برای وزارت مهاجرت جهت حل و فصل این پرونده به شکلی که ضامن بازگشتی ایمن و داوطلبانه باشد، تاکید شد.

طبق گزارش دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در عراق، هنوز 1.2 میلیون آواره داخلی در عراق وجود دارند که بیش از نیمی از آنها از چهار سال قبل تا به امروز هنوز نتوانسته اند به مناطق مسکونی خود بازگردند و حدود 4.1 میلیون عراقی نیز به یاری های بشردوستانه احتیاج دارند.

شرایط آوارگان داخلی عراق در سال 2020 با شیوع ویروس کرونا وخیم تر شد و همانگونه که در بیانیه دولت عراق آمده است، مسؤولان این کشور به زودی کار واکسیناسیون پناهجویان و آوارگان داخلی را شروع خواهند کرد و پیش بینی می گردد در مرحله اول واکسن کرونا برای نزدیک به 500 هزار شهروند عراقی تامین گردد.

گروه تروریستی داعش در تابستان سال 2014 حدود یک سوم خاک عراق را به اشغال خود درآورد، نیروهای عراقی در سال 2015 عملیات گسترده ای را برای آزادسازی مناطق تحت کنترل این افراطی ها شروع نموده و در دسامبر 2017 پیروزی قطعی خود بر این گروه تروریستی را اعلام نمودند. از آن موقع عملیات های مختلفی در سراسر عراق برای نابودی گروهک های تروریستی مخفی که حملاتی علیه افسران، نیروهای ارتش و غیرنظامیان عراقی انجام می دهند، اجرا می شوند.، ایسنا

کشتی کروز: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس

چین: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

بلاگ پو: بلاگ پو: سیستم مدیریت محتوای قدرتمند

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 47238

به "آمادگی عراق برای تعطیلی اردوگاه های آوارگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی عراق برای تعطیلی اردوگاه های آوارگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید